Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students' Perceptions of Plagiarism Policy in Higher Education: a Comparison of the United Kingdom, Czechia, Poland and Romania

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F19%3A43914726" target="_blank" >RIV/62156489:43110/19:43914726 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/s10805-018-9319-0" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/s10805-018-9319-0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10805-018-9319-0" target="_blank" >10.1007/s10805-018-9319-0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students' Perceptions of Plagiarism Policy in Higher Education: a Comparison of the United Kingdom, Czechia, Poland and Romania

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Students&apos; attitudes towards plagiarism and academic misconduct have been found to vary across national cultures, although the relationship between national culture and students&apos; perceptions of plagiarism policy remains unexplored. Student survey data (n = 1757) from the UK, Czechia, Poland and Romania were analysed for differences in students&apos; perceptions of three specific aspects of plagiarism policy - access, support and detail - at their respective universities. Considered through the lens of Hofstede&apos;s cultural dimensions, the study found significant differences between the UK and the three Eastern European countries for all measures except students&apos; awareness of the penalties applied for plagiarism. Low &apos;power distance&apos; and high &apos;individualism&apos; were related to positive perceptions of plagiarism policy and process. The findings suggest that institutional plagiarism policy and procedures need to be responsive to the unique characteristics of national cultural context.

  • Název v anglickém jazyce

    Students' Perceptions of Plagiarism Policy in Higher Education: a Comparison of the United Kingdom, Czechia, Poland and Romania

  • Popis výsledku anglicky

    Students&apos; attitudes towards plagiarism and academic misconduct have been found to vary across national cultures, although the relationship between national culture and students&apos; perceptions of plagiarism policy remains unexplored. Student survey data (n = 1757) from the UK, Czechia, Poland and Romania were analysed for differences in students&apos; perceptions of three specific aspects of plagiarism policy - access, support and detail - at their respective universities. Considered through the lens of Hofstede&apos;s cultural dimensions, the study found significant differences between the UK and the three Eastern European countries for all measures except students&apos; awareness of the penalties applied for plagiarism. Low &apos;power distance&apos; and high &apos;individualism&apos; were related to positive perceptions of plagiarism policy and process. The findings suggest that institutional plagiarism policy and procedures need to be responsive to the unique characteristics of national cultural context.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Academic Ethics

  • ISSN

    1570-1727

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    271-289

  • Kód UT WoS článku

    000481778600003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85057876594