Emotional Literacy in Organizations. On the intersection of sociological and psychological phenomena
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43906400" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43906400 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14410/15:00100503
Výsledek na webu
<a href="https://fkp.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/imce/ece_2015_final.pdf" target="_blank" >https://fkp.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/imce/ece_2015_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Emotional Literacy in Organizations. On the intersection of sociological and psychological phenomena
Popis výsledku v původním jazyce
The theoretical framework is focused on sociological dimension of emotions. Managerial world is traditionally supposed to be entirely rational, whereas emotions were considered as psychological or physiological phenomena. Research shows that emotion in the sociological perspective of the organizations can become a key success concept of the organization. Moreover, the intercultural background may be an influential issue related to emotional behaviour of managers, employees or businessmen. The theoretical framework is based on the theory of emotions as a social phenomena, as mentioned by R. Collins or T. D. Kemper. The paper also presents concepts of organizational sociology as mentioned by A. Hochschield. Emotions from the sociological perspective seemto be an important aspect which has influence on a key success of people in organizations. The second part of the paper presents an empirical research, based on the in-class behavioural experiments (n = 157), showing which emotion-relate
Název v anglickém jazyce
Emotional Literacy in Organizations. On the intersection of sociological and psychological phenomena
Popis výsledku anglicky
The theoretical framework is focused on sociological dimension of emotions. Managerial world is traditionally supposed to be entirely rational, whereas emotions were considered as psychological or physiological phenomena. Research shows that emotion in the sociological perspective of the organizations can become a key success concept of the organization. Moreover, the intercultural background may be an influential issue related to emotional behaviour of managers, employees or businessmen. The theoretical framework is based on the theory of emotions as a social phenomena, as mentioned by R. Collins or T. D. Kemper. The paper also presents concepts of organizational sociology as mentioned by A. Hochschield. Emotions from the sociological perspective seemto be an important aspect which has influence on a key success of people in organizations. The second part of the paper presents an empirical research, based on the in-class behavioural experiments (n = 157), showing which emotion-relate
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LD15065" target="_blank" >LD15065: Gender dimenze implementace aktivního stárnutí v českém soukromém a veřejném sektoru ve srovnání se západními zeměmi.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Enterprise and Competitive Environment: Conference Proceedings
ISBN
978-80-7509-342-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
20-26
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
5. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—