Using Behavioral Experiments to Teach Management and to Test Managerial Theorie: Pedagogical Platform "GEPARD"
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43906532" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43906532 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dokbat.utb.cz/2015/wp-content/uploads/2015/04/DOKBAT-2015-Conference-Proceedings.pdf" target="_blank" >http://dokbat.utb.cz/2015/wp-content/uploads/2015/04/DOKBAT-2015-Conference-Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Behavioral Experiments to Teach Management and to Test Managerial Theorie: Pedagogical Platform "GEPARD"
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper we present new educational platform for teaching managerial psychology, named ""Gepard"". The platform integrates three functions: (1) Innovative inspirational teaching. (2). Generates data for scientific research. (3) Provides a feed-back for participating students for their personal development. In this paper we demonstrate the capacity of the Gepard platform to generate data with the aim to analyse relation between economic games dictator and ultimatum and several aspects of ethical decision-making. 184 under-graduate students of business participated in the ""Gepard"" in-class simulation. Results show that the dictator game works as a statistically significant predictor of the following aspects: preference for a managerial position inthe ethically sensitive situation, preference to leave the company with unethical practices and the adherence to the ethical values regardless of the situational context. On the other hand, the ultimatum game did not work as a significant
Název v anglickém jazyce
Using Behavioral Experiments to Teach Management and to Test Managerial Theorie: Pedagogical Platform "GEPARD"
Popis výsledku anglicky
In the paper we present new educational platform for teaching managerial psychology, named ""Gepard"". The platform integrates three functions: (1) Innovative inspirational teaching. (2). Generates data for scientific research. (3) Provides a feed-back for participating students for their personal development. In this paper we demonstrate the capacity of the Gepard platform to generate data with the aim to analyse relation between economic games dictator and ultimatum and several aspects of ethical decision-making. 184 under-graduate students of business participated in the ""Gepard"" in-class simulation. Results show that the dictator game works as a statistically significant predictor of the following aspects: preference for a managerial position inthe ethically sensitive situation, preference to leave the company with unethical practices and the adherence to the ethical values regardless of the situational context. On the other hand, the ultimatum game did not work as a significant
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DOKBAT 2015 - 11th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers
ISBN
978-80-7454-475-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
106-111
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
23. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—