Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Behavioral Experiments to Teach Management and to Test Managerial Theorie: Pedagogical Platform "GEPARD"

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43906532" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43906532 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dokbat.utb.cz/2015/wp-content/uploads/2015/04/DOKBAT-2015-Conference-Proceedings.pdf" target="_blank" >http://dokbat.utb.cz/2015/wp-content/uploads/2015/04/DOKBAT-2015-Conference-Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Behavioral Experiments to Teach Management and to Test Managerial Theorie: Pedagogical Platform "GEPARD"

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper we present new educational platform for teaching managerial psychology, named ""Gepard"". The platform integrates three functions: (1) Innovative inspirational teaching. (2). Generates data for scientific research. (3) Provides a feed-back for participating students for their personal development. In this paper we demonstrate the capacity of the Gepard platform to generate data with the aim to analyse relation between economic games dictator and ultimatum and several aspects of ethical decision-making. 184 under-graduate students of business participated in the ""Gepard"" in-class simulation. Results show that the dictator game works as a statistically significant predictor of the following aspects: preference for a managerial position inthe ethically sensitive situation, preference to leave the company with unethical practices and the adherence to the ethical values regardless of the situational context. On the other hand, the ultimatum game did not work as a significant

  • Název v anglickém jazyce

    Using Behavioral Experiments to Teach Management and to Test Managerial Theorie: Pedagogical Platform "GEPARD"

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper we present new educational platform for teaching managerial psychology, named ""Gepard"". The platform integrates three functions: (1) Innovative inspirational teaching. (2). Generates data for scientific research. (3) Provides a feed-back for participating students for their personal development. In this paper we demonstrate the capacity of the Gepard platform to generate data with the aim to analyse relation between economic games dictator and ultimatum and several aspects of ethical decision-making. 184 under-graduate students of business participated in the ""Gepard"" in-class simulation. Results show that the dictator game works as a statistically significant predictor of the following aspects: preference for a managerial position inthe ethically sensitive situation, preference to leave the company with unethical practices and the adherence to the ethical values regardless of the situational context. On the other hand, the ultimatum game did not work as a significant

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DOKBAT 2015 - 11th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers

  • ISBN

    978-80-7454-475-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    106-111

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    23. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku