Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Perception of Ethics in Business: Analysis of Research Results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43907299" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43907299 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(15)01614-7" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(15)01614-7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/S2212-5671(15)01614-7" target="_blank" >10.1016/S2212-5671(15)01614-7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Perception of Ethics in Business: Analysis of Research Results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ethics in business is of key importance in the existence of companies in numerous countries and regions. If a company wishes to be perceived as a reliable partner in business, it should implement the elements of this concept, or indeed this concept itself. Taking into account the aforementioned circumstances, the goal of our paper is to identify the scale and scope of the use of Business Ethics in Poland and in the Czech Republic, in three sectors of the economy, more specifically the pharmaceutical, tobacco and alcohol industries. The research subjects included a group of 200 companies operating in the aforementioned sectors. Our research has confirmed that companies from the sectors in question utilize Business Ethics in their operations, although the scale is differentiated. Most importantly, however, our research confirmed that business ethics is regarded as a significant factor which has an influence on both the success and profits of modern companies, and its role is set to incre

  • Název v anglickém jazyce

    The Perception of Ethics in Business: Analysis of Research Results

  • Popis výsledku anglicky

    Ethics in business is of key importance in the existence of companies in numerous countries and regions. If a company wishes to be perceived as a reliable partner in business, it should implement the elements of this concept, or indeed this concept itself. Taking into account the aforementioned circumstances, the goal of our paper is to identify the scale and scope of the use of Business Ethics in Poland and in the Czech Republic, in three sectors of the economy, more specifically the pharmaceutical, tobacco and alcohol industries. The research subjects included a group of 200 companies operating in the aforementioned sectors. Our research has confirmed that companies from the sectors in question utilize Business Ethics in their operations, although the scale is differentiated. Most importantly, however, our research confirmed that business ethics is regarded as a significant factor which has an influence on both the success and profits of modern companies, and its role is set to incre

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Business Economics and Management (BEM2015)

  • ISBN

  • ISSN

    2212-5671

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    156-163

  • Název nakladatele

    Elsevier Science BV

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Zvolen

  • Datum konání akce

    15. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku