Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors influencing the implementation of the CSR concept in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43908583" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43908583 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563061979" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563061979</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563061979" target="_blank" >10.11118/actaun201563061979</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors influencing the implementation of the CSR concept in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There is an increase of the companies' engagement in the concept of social responsibility in the Czech Republic. However, the engagement is still at a lower level when compared to other countries of Western Europe. The use and knowledge of the CSR concept in the companies in the Czech Republic was the subject of the research realized at the end of 2013 and in the first half of 2014. This paper deals with the question which factors influence the engagement of enterprises in the CSR in the Czech Republic.The statistical testing proved that the company size and the form of ownership have a significant influence on the company's engagement in the CSR activities. P-value is always < 0.001, Pearson coefficient is in the interval of 0.35 - 0.37 and Cramer coefficient is in the interval of 0.37-0.39. The dependence between the category of economic activity and the region of the headquarters was not proved as significant; p-value only < 0.05.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors influencing the implementation of the CSR concept in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    There is an increase of the companies' engagement in the concept of social responsibility in the Czech Republic. However, the engagement is still at a lower level when compared to other countries of Western Europe. The use and knowledge of the CSR concept in the companies in the Czech Republic was the subject of the research realized at the end of 2013 and in the first half of 2014. This paper deals with the question which factors influence the engagement of enterprises in the CSR in the Czech Republic.The statistical testing proved that the company size and the form of ownership have a significant influence on the company's engagement in the CSR activities. P-value is always < 0.001, Pearson coefficient is in the interval of 0.35 - 0.37 and Cramer coefficient is in the interval of 0.37-0.39. The dependence between the category of economic activity and the region of the headquarters was not proved as significant; p-value only < 0.05.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1979-1985

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84958225852