Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-shop as a new distribution channel of wine business enterprises

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43909405" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43909405 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ece.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/imce/ece_2015_final.pdf" target="_blank" >https://ece.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/imce/ece_2015_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-shop as a new distribution channel of wine business enterprises

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is focused on contemporary trends of distribution in wine business. The paper examines above other aspects use of e-shops in wineries as part of the sales channels and its influence on inner economic performance -turnover. Research was conducted via a case study located in the area of South Moravia as an example of a traditional wine producing region. The results are presented and discussed based on questionnaire responses addressed to a sample of quote selected wine enterprises in the Czech Republic. The research shows significant increase of e-shops in the wine industry in past 5 years however the main part of the turnover is secured by another "traditional" distribution channels. As apartial aim of the paper it is uncovered the importance of the e-shops in marketing communication of the wineries and wine producers. This fact supports the statement that even an e-shop usually does not contribute to the gross turnover within higher shares; it serves as an intermediate of information between the firm and its customers.

  • Název v anglickém jazyce

    E-shop as a new distribution channel of wine business enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on contemporary trends of distribution in wine business. The paper examines above other aspects use of e-shops in wineries as part of the sales channels and its influence on inner economic performance -turnover. Research was conducted via a case study located in the area of South Moravia as an example of a traditional wine producing region. The results are presented and discussed based on questionnaire responses addressed to a sample of quote selected wine enterprises in the Czech Republic. The research shows significant increase of e-shops in the wine industry in past 5 years however the main part of the turnover is secured by another "traditional" distribution channels. As apartial aim of the paper it is uncovered the importance of the e-shops in marketing communication of the wineries and wine producers. This fact supports the statement that even an e-shop usually does not contribute to the gross turnover within higher shares; it serves as an intermediate of information between the firm and its customers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Enterprise and Competitive Environment: Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7509-342-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    818-823

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    5. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000380464000089