Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Wine Destination Offered as a Brand - Enotourism in Chile

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F22%3A43921459" target="_blank" >RIV/62156489:43110/22:43921459 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.31410/ITEMA.S.P.2021.19" target="_blank" >https://doi.org/10.31410/ITEMA.S.P.2021.19</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31410/ITEMA.S.P.2021.19" target="_blank" >10.31410/ITEMA.S.P.2021.19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Wine Destination Offered as a Brand - Enotourism in Chile

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Chile is seen as a wine-producing giant from New World Wine, and so its brand as a destination is nowadays mostly associated with nature and then with wine. As a country of wine for incoming tourists, it can offer even more connection to wine due to the superior qualities of its history, culture, and nature. Enotourism is a trend that could explicitly produce the next wine tourism destination, among other things. This paper aims to determine the state of the art on the supply side (wineries) for wine tourism and to find out the extent to which winemakers offer wine services in their winery in a particular wine destination. The field research was conducted in one of Chile s wine-producing regions: Maule Valley. Semi-structured interviews, followed by the processing of the obtained data, constitute the main source base. This paper also proposes possible recommendations for the wine destination brand of Maule Valley.

  • Název v anglickém jazyce

    Wine Destination Offered as a Brand - Enotourism in Chile

  • Popis výsledku anglicky

    Chile is seen as a wine-producing giant from New World Wine, and so its brand as a destination is nowadays mostly associated with nature and then with wine. As a country of wine for incoming tourists, it can offer even more connection to wine due to the superior qualities of its history, culture, and nature. Enotourism is a trend that could explicitly produce the next wine tourism destination, among other things. This paper aims to determine the state of the art on the supply side (wineries) for wine tourism and to find out the extent to which winemakers offer wine services in their winery in a particular wine destination. The field research was conducted in one of Chile s wine-producing regions: Maule Valley. Semi-structured interviews, followed by the processing of the obtained data, constitute the main source base. This paper also proposes possible recommendations for the wine destination brand of Maule Valley.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    5th International Scientific Conference on IT, Tourism, Economics, Management and Agriculture (ITEMA 2021)

  • ISBN

    978-86-80194-50-9

  • ISSN

    2683-5991

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    19-28

  • Název nakladatele

    Association of Economists and Managers of the Balkans

  • Místo vydání

    Bělehrad

  • Místo konání akce

    Bělehrad

  • Datum konání akce

    21. 10. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku