Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perception of Local Food Labelling by Generation Z: Eye-Tracking Experiment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F16%3A43910343" target="_blank" >RIV/62156489:43110/16:43910343 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ejobsat.cz/journal/index.php/ejobsat/article/view/65/pdf_25" target="_blank" >https://www.ejobsat.cz/journal/index.php/ejobsat/article/view/65/pdf_25</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perception of Local Food Labelling by Generation Z: Eye-Tracking Experiment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The subject of this research is to reveal the customer's approach towards local food in general and to explore what is the impact of its labelling on perceiving them by the consumers.The main objective is to find out if an eco-label, a local-label or a bio-label has an impact on a consumer behaviour. Following methods were used during the research: eye-tracking technology, in-depth interviews, A/B testing method, non-parametric Mann-Whitney test and non-parametric Kruskal-Wallis test for testing hypothesis. Data were collected from eye-tracking device on December 2015 and additionally revised for higher validation. In total, the observation contains 121 respondents (63 participants in reference group - A, and 58 participants in control group - B). Participants are defined as generation Z. It is assumed, that presence of the label on a product has an effect on consumer behaviour. The experiment itself was taking place at eye-tracking laboratory at Faculty of Business and Economics at Mendel University in Brno.

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of Local Food Labelling by Generation Z: Eye-Tracking Experiment

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of this research is to reveal the customer's approach towards local food in general and to explore what is the impact of its labelling on perceiving them by the consumers.The main objective is to find out if an eco-label, a local-label or a bio-label has an impact on a consumer behaviour. Following methods were used during the research: eye-tracking technology, in-depth interviews, A/B testing method, non-parametric Mann-Whitney test and non-parametric Kruskal-Wallis test for testing hypothesis. Data were collected from eye-tracking device on December 2015 and additionally revised for higher validation. In total, the observation contains 121 respondents (63 participants in reference group - A, and 58 participants in control group - B). Participants are defined as generation Z. It is assumed, that presence of the label on a product has an effect on consumer behaviour. The experiment itself was taking place at eye-tracking laboratory at Faculty of Business and Economics at Mendel University in Brno.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Business Science and Technology

  • ISSN

    2336-6494

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    151-158

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus