Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané otázky využití interaktivních metod v humanitních disciplínách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F17%3A43911763" target="_blank" >RIV/62156489:43110/17:43911763 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62156489:43310/17:43911763

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybrané otázky využití interaktivních metod v humanitních disciplínách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na využití interaktivních výukových metod vhodných pro výuku humanitních disciplín na vysokých školách (příp. na středních a či vyšších odborných školách). Interaktivní metody umožňují efektivnější osvojení učiva a schopnost je prakticky využít. Ve velké míře rozvíjí schopnost diskutovat, vhodně argumentovat a osvojit si celou škálu komunikačních dovedností. Důraz je kladen jak týmovou práci, tak na rozvoj vlastní individuality studenta, na řešení praktických problémů či projektů, na kritické myšlení, na rozvoj komunikačních dovedností i sociálního cítění. Moderní pedagogické metody kladou značné nároky na vyučujícího, který se snaží zachovat správný poměr mezi odborností a vzdělaností a to tak, aby byla rozvíjena nejen odbornost studentů ve smyslu zvyšování kvalifikace a schopnosti obstát v konkurenci s jinými na trhu práce, ale zajištěno i sociálně kulturní začlenění člověka, pěstování ohleduplnosti a rozvíjení solidarity. Současná vysoká škola má tak i funkci výchovnou. V příspěvku jsou uvedeny také zkušenosti s využitím interaktivních metod na dvou univerzitách, kde působí autorky tohoto článku.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected issues of using interactive methods in humanities

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the use of interactive teaching methods suitable for the teaching of humanities at universities (or at secondary and / or higher vocational schools). Interactive methods enable more effective learning and develop the ability of practical application of the acquired knowledge. They also encourage students to discuss, to argue appropriately, and help them to acquire a wide range of communication skills. Interactive methods emphasise teamwork as well as the development of the student individuality, solving practical problems or projects, critical thinking, developing communication skills and social empathy. Modern pedagogical methods place considerable demands on teachers who seek to maintain the right balance between professional and general level of education in order to develop not only the students&apos; qualification which should increase their skills and their ability to compete with others on the labour market, but also to support students&apos; social and cultural inclusion, to cultivate their consideration and develop their solidarity. Thus contemporary colleges and universities have also this educational function. This paper also presents experiences of using interactive methods at two universities where the authors of this paper work.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2017

  • ISBN

    978-80-7509-503-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    244-254

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Křtiny

  • Datum konání akce

    12. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku