Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The relationship between CSR and corporate reputation for SMEs in the German healthcare market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F18%3A43913702" target="_blank" >RIV/62156489:43110/18:43913702 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pefnet.mendelu.cz/wcd/w-rek-pefnet/pefnet17_fin.pdf" target="_blank" >http://pefnet.mendelu.cz/wcd/w-rek-pefnet/pefnet17_fin.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The relationship between CSR and corporate reputation for SMEs in the German healthcare market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work is intended to demonstrate that Corporate Social Responsibility (CSR) is an issue not just for large enterprises in the healthcare sector, but also increasingly for small- and medium-sized enterprises (SMEs). Nine out of ten enterprises in the German healthcare sector are SMEs and employ some 7 million people. The SME sector is thus an important factor in the German economy. While the culture of SMEs was once shaped largely by their owners or founders, they are now undergoing cultural changes driven by a) the CSR disclosure requirements of large enterprises and b) the increasing media exposure of society. As a result, the entrepreneurial activities of SMEs stand at the centre of public interest. CSR is becoming increasingly important for meeting these increased demands from the Marketplace and society. Entrepreneurial practice and the results of research both suggest that CSR activities promote the development of specific, intangible resources. This includes corporate reputation created from subjective perceptions of a company&apos;s activities and which can influence its success. The mechanisms that contribute to explaining this relationship are at the heart of this work.

  • Název v anglickém jazyce

    The relationship between CSR and corporate reputation for SMEs in the German healthcare market

  • Popis výsledku anglicky

    This work is intended to demonstrate that Corporate Social Responsibility (CSR) is an issue not just for large enterprises in the healthcare sector, but also increasingly for small- and medium-sized enterprises (SMEs). Nine out of ten enterprises in the German healthcare sector are SMEs and employ some 7 million people. The SME sector is thus an important factor in the German economy. While the culture of SMEs was once shaped largely by their owners or founders, they are now undergoing cultural changes driven by a) the CSR disclosure requirements of large enterprises and b) the increasing media exposure of society. As a result, the entrepreneurial activities of SMEs stand at the centre of public interest. CSR is becoming increasingly important for meeting these increased demands from the Marketplace and society. Entrepreneurial practice and the results of research both suggest that CSR activities promote the development of specific, intangible resources. This includes corporate reputation created from subjective perceptions of a company&apos;s activities and which can influence its success. The mechanisms that contribute to explaining this relationship are at the heart of this work.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PEFnet 2017: Proceedings

  • ISBN

    978-80-7509-555-8

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    114-119

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    30. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku