Key Success Factors of Small and Medium-sized Enterprises
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F18%3A43913783" target="_blank" >RIV/62156489:43110/18:43913783 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ece.mendelu.cz/wcd/w-rek-ece/ece2018_fin.pdf" target="_blank" >http://ece.mendelu.cz/wcd/w-rek-ece/ece2018_fin.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Key Success Factors of Small and Medium-sized Enterprises
Popis výsledku v původním jazyce
Small and medium-sized enterprises face growing competition. Not just by domestic entities, but also from foreign enterprises entering the local market. The way how to deal with increasing competitive primarily depends on internal characteristics (factors of the internal environment) of individual enterprises. The aim of this paper is to present factors of internal environment of SMEs which determine their success. These factors are categorized into five groups. These are: human resources, marketing, manufacturing, management organization and financial management. The results are based on the analysis of secondary data focused on the success factors of SMEs' and on primary survey conducted among Czech SMEs in manufacturing industry. The survey validated selected SMEs' key success factors and their specifics.
Název v anglickém jazyce
Key Success Factors of Small and Medium-sized Enterprises
Popis výsledku anglicky
Small and medium-sized enterprises face growing competition. Not just by domestic entities, but also from foreign enterprises entering the local market. The way how to deal with increasing competitive primarily depends on internal characteristics (factors of the internal environment) of individual enterprises. The aim of this paper is to present factors of internal environment of SMEs which determine their success. These factors are categorized into five groups. These are: human resources, marketing, manufacturing, management organization and financial management. The results are based on the analysis of secondary data focused on the success factors of SMEs' and on primary survey conducted among Czech SMEs in manufacturing industry. The survey validated selected SMEs' key success factors and their specifics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Enterprise and Competitive Environment: Conference Proceedings
ISBN
978-80-7509-561-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
518-528
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
22. 3. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—