Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Key Success Factors of Small and Medium-sized Enterprises

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F18%3A43913783" target="_blank" >RIV/62156489:43110/18:43913783 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ece.mendelu.cz/wcd/w-rek-ece/ece2018_fin.pdf" target="_blank" >http://ece.mendelu.cz/wcd/w-rek-ece/ece2018_fin.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Key Success Factors of Small and Medium-sized Enterprises

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Small and medium-sized enterprises face growing competition. Not just by domestic entities, but also from foreign enterprises entering the local market. The way how to deal with increasing competitive primarily depends on internal characteristics (factors of the internal environment) of individual enterprises. The aim of this paper is to present factors of internal environment of SMEs which determine their success. These factors are categorized into five groups. These are: human resources, marketing, manufacturing, management organization and financial management. The results are based on the analysis of secondary data focused on the success factors of SMEs&apos; and on primary survey conducted among Czech SMEs in manufacturing industry. The survey validated selected SMEs&apos; key success factors and their specifics.

  • Název v anglickém jazyce

    Key Success Factors of Small and Medium-sized Enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    Small and medium-sized enterprises face growing competition. Not just by domestic entities, but also from foreign enterprises entering the local market. The way how to deal with increasing competitive primarily depends on internal characteristics (factors of the internal environment) of individual enterprises. The aim of this paper is to present factors of internal environment of SMEs which determine their success. These factors are categorized into five groups. These are: human resources, marketing, manufacturing, management organization and financial management. The results are based on the analysis of secondary data focused on the success factors of SMEs&apos; and on primary survey conducted among Czech SMEs in manufacturing industry. The survey validated selected SMEs&apos; key success factors and their specifics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Enterprise and Competitive Environment: Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7509-561-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    518-528

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    22. 3. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku