Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cultural differences as a key determinant of tourist loyalty perception

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F21%3A43920479" target="_blank" >RIV/62156489:43110/21:43920479 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.25142/aak.2021.011" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.25142/aak.2021.011</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.25142/aak.2021.011" target="_blank" >10.25142/aak.2021.011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cultural differences as a key determinant of tourist loyalty perception

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As a result of the current COVID-19 situation, tourist loyalty is a crucial predominator in maintaining the position in the global tourism market. Nevertheless, a number of factors play a significant role in shaping tourists&apos; loyalty, however, only a few studies focus on the tourists&apos; cultural differences. Therefore, this paper examines their impact on the tourist loyalty perception in the Czech Republic context among American, Russian, and Finnish tourists. For the American and Finnish respondents, cultural monuments played the biggest role. Contrarily, food quality and safety were the most important factors for the Russian respondents. However, regardless of nationality, there are four high-priority factors: cultural and natural attractions, safety, and acceptance by the locals. Closer attention should be paid to safety and acceptance by the locals, as they can be altered by the government to some extent. Therefore, this study might help to provide a deeper understanding of visitor loyalty.

  • Název v anglickém jazyce

    Cultural differences as a key determinant of tourist loyalty perception

  • Popis výsledku anglicky

    As a result of the current COVID-19 situation, tourist loyalty is a crucial predominator in maintaining the position in the global tourism market. Nevertheless, a number of factors play a significant role in shaping tourists&apos; loyalty, however, only a few studies focus on the tourists&apos; cultural differences. Therefore, this paper examines their impact on the tourist loyalty perception in the Czech Republic context among American, Russian, and Finnish tourists. For the American and Finnish respondents, cultural monuments played the biggest role. Contrarily, food quality and safety were the most important factors for the Russian respondents. However, regardless of nationality, there are four high-priority factors: cultural and natural attractions, safety, and acceptance by the locals. Closer attention should be paid to safety and acceptance by the locals, as they can be altered by the government to some extent. Therefore, this study might help to provide a deeper understanding of visitor loyalty.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Academica Karviniensia

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    36-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus