Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effects of a Smartphone-Application on Learning Transfer Under the Aspect of Virtual Leadership

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F21%3A43921460" target="_blank" >RIV/62156489:43110/21:43921460 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4108/eai.4-12-2020.2303190" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4108/eai.4-12-2020.2303190</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4108/eai.4-12-2020.2303190" target="_blank" >10.4108/eai.4-12-2020.2303190</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effects of a Smartphone-Application on Learning Transfer Under the Aspect of Virtual Leadership

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Successful transfer of learning is becoming increasingly important in the field of continuing vocational training (CVT). Furthermore the success of a company and of individuals will depend on how quickly they learn, develop new, suitable ideas and put them into practice. Therefore CVT hast o achieve corporate goals. For this reason evaluation of learning transfer is the central task of education controlling. The origin of evaluation forms the Four-Level-Evaluation-Model developed by Kirkpatrick in 1959. It is still used in ist basic features today (e.g. Feedbackform to evalute the 1st level &quot;Reaction&quot;). Kirkpatrick&apos;s model extended by two more levels, ROI (Return on Investment) and VOI (Value on Investment). These key figures based on algorithms such as ROI or the descriptive determination of the added value VOI are not sufficient in their meaningfulness to meet the constantly changing requirements in the areas of HRD (Human resource development) and leadership of virtual teams. The use of an smartphone or table application underpins a seamless communication process in CVT and increases the learning transfer. Furthermore the presented functions Feed and Knowledgecenter of the app could support managers in leading virtual teams. Quantitative studies to increase the effectivity of the app are currently open.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effects of a Smartphone-Application on Learning Transfer Under the Aspect of Virtual Leadership

  • Popis výsledku anglicky

    Successful transfer of learning is becoming increasingly important in the field of continuing vocational training (CVT). Furthermore the success of a company and of individuals will depend on how quickly they learn, develop new, suitable ideas and put them into practice. Therefore CVT hast o achieve corporate goals. For this reason evaluation of learning transfer is the central task of education controlling. The origin of evaluation forms the Four-Level-Evaluation-Model developed by Kirkpatrick in 1959. It is still used in ist basic features today (e.g. Feedbackform to evalute the 1st level &quot;Reaction&quot;). Kirkpatrick&apos;s model extended by two more levels, ROI (Return on Investment) and VOI (Value on Investment). These key figures based on algorithms such as ROI or the descriptive determination of the added value VOI are not sufficient in their meaningfulness to meet the constantly changing requirements in the areas of HRD (Human resource development) and leadership of virtual teams. The use of an smartphone or table application underpins a seamless communication process in CVT and increases the learning transfer. Furthermore the presented functions Feed and Knowledgecenter of the app could support managers in leading virtual teams. Quantitative studies to increase the effectivity of the app are currently open.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Management Trends in the Context of Industry 4.0

  • ISBN

    978-1-63190-332-8

  • ISSN

    2593-7642

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    "Nestrankovano"

  • Název nakladatele

    EAI – European Alliance for Innovation, n.o.

  • Místo vydání

    Gent

  • Místo konání akce

    Gent

  • Datum konání akce

    4. 12. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku