Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Behavioral Insights from Crowdfunding Financing: What Do Social Media Ties, Emotional Cues and Sentiment Tell Us?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F23%3A43923543" target="_blank" >RIV/62156489:43110/23:43923543 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27510/23:10253038

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.31577/ekoncas.2023.02.01" target="_blank" >https://doi.org/10.31577/ekoncas.2023.02.01</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31577/ekoncas.2023.02.01" target="_blank" >10.31577/ekoncas.2023.02.01</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Behavioral Insights from Crowdfunding Financing: What Do Social Media Ties, Emotional Cues and Sentiment Tell Us?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to identify the factors that contribute to the successful funding of crowdfunding projects, with a focus on conventional, social media and affective factors. Our unique dataset contains 267,830 Kickstarter projects from the U.S., Australia, Canada, the U.K., and Europe. In addition to determinants based on conventional factors, we study the textual characteristics of a project&apos;s description and comments, including sentiment and emotional cues, extracted using a web scraper. We find that social media factors (such as social networks, comments on projects, the experience and social media capital of the project founder) as well as affective factors (emotional cues and sentiment related to project description) influence the success of projects in addition to the conventional determinants such as the funding goal, funding project duration, and project category. Our results are stable when we control for partial time periods, the geographic origin of the founder, and the founder&apos;s social media capital and experience.

  • Název v anglickém jazyce

    Behavioral Insights from Crowdfunding Financing: What Do Social Media Ties, Emotional Cues and Sentiment Tell Us?

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to identify the factors that contribute to the successful funding of crowdfunding projects, with a focus on conventional, social media and affective factors. Our unique dataset contains 267,830 Kickstarter projects from the U.S., Australia, Canada, the U.K., and Europe. In addition to determinants based on conventional factors, we study the textual characteristics of a project&apos;s description and comments, including sentiment and emotional cues, extracted using a web scraper. We find that social media factors (such as social networks, comments on projects, the experience and social media capital of the project founder) as well as affective factors (emotional cues and sentiment related to project description) influence the success of projects in addition to the conventional determinants such as the funding goal, funding project duration, and project category. Our results are stable when we control for partial time periods, the geographic origin of the founder, and the founder&apos;s social media capital and experience.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-25924S" target="_blank" >GA17-25924S: Komparativní studie crowdfundingových projektů v EU: Přístup k financím, rizika a regulace</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomický časopis

  • ISSN

    0013-3035

  • e-ISSN

    0013-3035

  • Svazek periodika

    71

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    89-118

  • Kód UT WoS článku

    001006568700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85160613286