Vliv automatického řazení na zatížení traktorového motoru v dopravě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F07%3A00114510" target="_blank" >RIV/62156489:43210/07:00114510 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv automatického řazení na zatížení traktorového motoru v dopravě
Popis výsledku v původním jazyce
Článek ukazuje vliv způsobu řazení na zatížení traktorového motoru v dopravě a na přepravní výkonnost soupravy. Měření probíhalo s traktorem CASE IH Puma 195 v soupravě s návěsem Annaburger HTS 22.79 na silnici. Ze snímačů traktoru byla přes síť CAN Bus,při jízdě po vytyčené trase, odečítána okamžitá spotřeba paliva, rychlost soupravy, otáčky motoru, zatížení motoru, čas a další údaje. Naměřené hodnoty byly s frekvencí 5 Hz ukládány do paměti měřícího počítače. Před zkouškami v dopravě byla naměřena úplná charakteristika motoru přes PTO na zkušebně MZLU v Brně. Z naměřených a vypočítaných hodnot byly sestaveny grafy měrných spotřeb a základních ukazatelů přepravy. Z nich je patrné, že nejlepších výsledků bylo dosaženo při automatickém řazení s nastaveným poklesem otáček motoru 30 %. Dále se dosáhlo velice příznivých výsledků i při ručním řazení, což je dáno zkušeností řidiče. Rozdíly mezi způsoby řazení se nejvýrazněji projevily při jízdě do svahu, nebo po rovině, kdy byl motor dostat
Název v anglickém jazyce
The influence of automatic shifting on tractor engine load in the transport
Popis výsledku anglicky
The paper shows the influence of shifting method on engine load as well as transportation performance of a tractor used in transport. The measuring was realized with CASE IH Puma 195 tractor in a set with the Anaburger HTS 22.79 trailer. Data acquisitionwas based on the CAN-bus records. The main parameters consist of: fuel consumption per hour, tractor speed, engine speed, engine load, time and so on. The loop rate was preset to 200 miliseconds (5 S/s) and the outputs were stored into harddrive. Therewere taken some tests before road measurements, e.g. full speed characteristic. On the basis of the test we could built analyses of major transportation indicators together with specific consumption plots. As can be seen from the results the best outputcan be achieved with following settings: automatic shifting allows 30 % decreasing of engine speed before gear change. Manual shifting can bring similar results but it depends on operator skills. Differences among the results are notable
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/QF3145" target="_blank" >QF3145: Výzkum racionálních dopravních systémů pro zemědělství ČR v podmínkách platnosti legislativy EU</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MendelNet'07 Agro
ISBN
978-80-7375-119-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
80-80
Název nakladatele
MZLU v Brně
Místo vydání
MZLU v Brně
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—