Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv automatického řazení na zatížení traktorového motoru v dopravě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F07%3A00114510" target="_blank" >RIV/62156489:43210/07:00114510 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv automatického řazení na zatížení traktorového motoru v dopravě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek ukazuje vliv způsobu řazení na zatížení traktorového motoru v dopravě a na přepravní výkonnost soupravy. Měření probíhalo s traktorem CASE IH Puma 195 v soupravě s návěsem Annaburger HTS 22.79 na silnici. Ze snímačů traktoru byla přes síť CAN Bus,při jízdě po vytyčené trase, odečítána okamžitá spotřeba paliva, rychlost soupravy, otáčky motoru, zatížení motoru, čas a další údaje. Naměřené hodnoty byly s frekvencí 5 Hz ukládány do paměti měřícího počítače. Před zkouškami v dopravě byla naměřena úplná charakteristika motoru přes PTO na zkušebně MZLU v Brně. Z naměřených a vypočítaných hodnot byly sestaveny grafy měrných spotřeb a základních ukazatelů přepravy. Z nich je patrné, že nejlepších výsledků bylo dosaženo při automatickém řazení s nastaveným poklesem otáček motoru 30 %. Dále se dosáhlo velice příznivých výsledků i při ručním řazení, což je dáno zkušeností řidiče. Rozdíly mezi způsoby řazení se nejvýrazněji projevily při jízdě do svahu, nebo po rovině, kdy byl motor dostat

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of automatic shifting on tractor engine load in the transport

  • Popis výsledku anglicky

    The paper shows the influence of shifting method on engine load as well as transportation performance of a tractor used in transport. The measuring was realized with CASE IH Puma 195 tractor in a set with the Anaburger HTS 22.79 trailer. Data acquisitionwas based on the CAN-bus records. The main parameters consist of: fuel consumption per hour, tractor speed, engine speed, engine load, time and so on. The loop rate was preset to 200 miliseconds (5 S/s) and the outputs were stored into harddrive. Therewere taken some tests before road measurements, e.g. full speed characteristic. On the basis of the test we could built analyses of major transportation indicators together with specific consumption plots. As can be seen from the results the best outputcan be achieved with following settings: automatic shifting allows 30 % decreasing of engine speed before gear change. Manual shifting can bring similar results but it depends on operator skills. Differences among the results are notable

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/QF3145" target="_blank" >QF3145: Výzkum racionálních dopravních systémů pro zemědělství ČR v podmínkách platnosti legislativy EU</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MendelNet'07 Agro

  • ISBN

    978-80-7375-119-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    80-80

  • Název nakladatele

    MZLU v Brně

  • Místo vydání

    MZLU v Brně

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku