Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Značení medu podle komoditní vyhlášky a orientace konzumenta

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F11%3A43908092" target="_blank" >RIV/62156489:43210/11:43908092 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Značení medu podle komoditní vyhlášky a orientace konzumenta

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie bylo reálnou dotazníkovou akcí zjistit, jak je konzument schopen při koupi medu porozumět výrazům, které výrobcům přikazuje legislativa, a dalším výrazům, které se na obalu též často uvádějí. Skupina zahrnovala 88 dotazovaných (44 mužů a 44žen) ve věku 20 až 69 let. Dotazník byl zkoncipován do 22 otázek, které vyplynuly z našich dlouholetých výzkumů v oblasti značení a studia jakosti medu. Výsledky potvrdily, že 86 % dotázaných kupuje med u včelaře. Celých 98 % zákazníků nerozumí nebo neumí popsat medovicový med, který je jeden ze dvou základních, současnou legislativou uváděných druhů medu. Pod tímto termínem si představují med lesní, který ovšem v legislativě postrádá svou definici. 60 % dotázaných při koupi volí výrobek označený jako ""včelí med"", raději než ""med"" a 73 % vnímá pod pojmem ""luční-horský"" oproti ""květový-medovicový" med vyšší kvality. 95 % konzumentů se zajímá o zemi původu medu a současně preferuje med původem z České republiky. Pojem původ medu ""

  • Název v anglickém jazyce

    Labelling of honey according to commodity regulation and orientation fo consumers

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to find out, how the consumer is able to understand the information on the label placed on the packaging of honey, which are required by legislation. And the impact of the expressions which are given on the packaging by manufactures to purchasing decisions. The group of respondents included 88 people (44 men and 44 women) aged 20 to 69 years. The questionnaire was created by 22 questions which emerged from our many years of research in the area of labelling and honey quality. The results confirmed that 86% of respondents bought honey from beekeepers. A full 98% of customers do not understand or can' t describe honeydew honey, which is one of two basic types of honey. As the honeydew honey consumers understand the forest honey,which however lacks the legislation definition. 60% of respondents choose to purchase a product labelled as "honeybee honey" than ""honey" and 73% perceive the term "mountain-meadow" as opposite to "blossom- honeydew" as the honey of high

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GM - Potravinářství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Veterinářství

  • ISSN

    0506-8231

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    477-479

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus