Značení medu podle komoditní vyhlášky a orientace konzumenta
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F11%3A43908092" target="_blank" >RIV/62156489:43210/11:43908092 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Značení medu podle komoditní vyhlášky a orientace konzumenta
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie bylo reálnou dotazníkovou akcí zjistit, jak je konzument schopen při koupi medu porozumět výrazům, které výrobcům přikazuje legislativa, a dalším výrazům, které se na obalu též často uvádějí. Skupina zahrnovala 88 dotazovaných (44 mužů a 44žen) ve věku 20 až 69 let. Dotazník byl zkoncipován do 22 otázek, které vyplynuly z našich dlouholetých výzkumů v oblasti značení a studia jakosti medu. Výsledky potvrdily, že 86 % dotázaných kupuje med u včelaře. Celých 98 % zákazníků nerozumí nebo neumí popsat medovicový med, který je jeden ze dvou základních, současnou legislativou uváděných druhů medu. Pod tímto termínem si představují med lesní, který ovšem v legislativě postrádá svou definici. 60 % dotázaných při koupi volí výrobek označený jako ""včelí med"", raději než ""med"" a 73 % vnímá pod pojmem ""luční-horský"" oproti ""květový-medovicový" med vyšší kvality. 95 % konzumentů se zajímá o zemi původu medu a současně preferuje med původem z České republiky. Pojem původ medu ""
Název v anglickém jazyce
Labelling of honey according to commodity regulation and orientation fo consumers
Popis výsledku anglicky
The aim of the study was to find out, how the consumer is able to understand the information on the label placed on the packaging of honey, which are required by legislation. And the impact of the expressions which are given on the packaging by manufactures to purchasing decisions. The group of respondents included 88 people (44 men and 44 women) aged 20 to 69 years. The questionnaire was created by 22 questions which emerged from our many years of research in the area of labelling and honey quality. The results confirmed that 86% of respondents bought honey from beekeepers. A full 98% of customers do not understand or can' t describe honeydew honey, which is one of two basic types of honey. As the honeydew honey consumers understand the forest honey,which however lacks the legislation definition. 60% of respondents choose to purchase a product labelled as "honeybee honey" than ""honey" and 73% perceive the term "mountain-meadow" as opposite to "blossom- honeydew" as the honey of high
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GM - Potravinářství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Veterinářství
ISSN
0506-8231
e-ISSN
—
Svazek periodika
61
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
477-479
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—