Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitel či superman

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43210%2F14%3A00213867" target="_blank" >RIV/62156489:43210/14:00213867 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitel či superman

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jaké jsou dnešní úkoly učitele na vysoké škole? Jsou rozmanité a netýkají se pouze výuky. Dnešní učitel vystupuje ve více odlišných rolích, které vyžadují odlišné nadání a různou předběžnou průpravu. Zároveň nastává společenský posun a mění se chápání role učitele. Prvním úkolem, i když často nejméně ceněným, je výuka. Učitel musí studenty naučit to, co mají znát a dobře jim to vysvětlit, protože mnoho oborů se nedá naučit, je jim třeba porozumět. Je třeba zkombinovat odbornou stránku i vše vysvětlit aobjasnit. Dnešní učitel by mohl být studentům zároveň tutorem, resp. by měl vést tutory jako osoby, které se starají o určitou skupinu žáků, konzultují a procvičují s nimi probíranou látku a podobně. Dnešní učitel by měl být mentorem, tzn. poradcem, učitelem, rádcem a mistrem s osobním přístupem k žákům. Jako zkušenější osoba vede studenty v určité oblasti, učí je názorně, vede vlastním příkladem, dle své nejlepší životní zkušenosti. Dnešní učitel musí být vědcem. "Publish or perish" a v

  • Název v anglickém jazyce

    The teacher or superman

  • Popis výsledku anglicky

    Today's teachers tasks are varied at the university. Today, the teacher acts in a more diverse roles that require different talents and different pre-training. At the same time teacher's roles take place societal shift and changing understanding of the role of the teacher. The first task of the teacher is teaching. The teacher must teach students what they must know well and explain it to them, because many subjects cannot be taught, they need to understand that. It is necessary to combine the technicalside of everything and explain and clarify. Today's teacher could be also tutor students, respectively should lead tutors as people who take care about a particular group of students, consult and practice with them the subject of their interest. Today'steacher should be a mentor, ie. counselor, teacher and master with a personal approach to students. As an experienced person leads students in a particular area, teaches them clearly, leads by example, according to his best life experien

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Informatika XXVII/2014

  • ISBN

    978-80-7509-126-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1-4

  • Název nakladatele

    Vydavatelství MENDELU v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Luhačovice-Pozlovice, hotel Adamantino

  • Datum konání akce

    20. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku