Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Review of segmentation process in consumer markets

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F13%3A00204835" target="_blank" >RIV/62156489:43310/13:00204835 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361041215" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361041215</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361041215" target="_blank" >10.11118/actaun201361041215</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Review of segmentation process in consumer markets

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although there has been a considerable debate on market segmentation over five decades, attention was merely devoted to single stages of the segmentation process. In doing so, stages as segmentation base selection or segments profiling have been heavilycovered in the extant literature, whereas stages as implementation of the marketing strategy or market definition were of a comparably lower interest. Capitalizing on this shortcoming, this paper strives to close the gap and provide each step of the segmentation process with equal treatment. Hence, the objective of this paper is two-fold. First, a snapshot of the segmentation process in a step-by-step fashion will be provided. Second, each step (where possible) will be evaluated on chosen criteria by means of description, comparison, analysis and synthesis of 32 academic papers and 13 commercial typology systems. Ultimately, the segmentation stages will be discussed with empirical findings prevalent in the segmentation studies and last

  • Název v anglickém jazyce

    Review of segmentation process in consumer markets

  • Popis výsledku anglicky

    Although there has been a considerable debate on market segmentation over five decades, attention was merely devoted to single stages of the segmentation process. In doing so, stages as segmentation base selection or segments profiling have been heavilycovered in the extant literature, whereas stages as implementation of the marketing strategy or market definition were of a comparably lower interest. Capitalizing on this shortcoming, this paper strives to close the gap and provide each step of the segmentation process with equal treatment. Hence, the objective of this paper is two-fold. First, a snapshot of the segmentation process in a step-by-step fashion will be provided. Second, each step (where possible) will be evaluated on chosen criteria by means of description, comparison, analysis and synthesis of 32 academic papers and 13 commercial typology systems. Ultimately, the segmentation stages will be discussed with empirical findings prevalent in the segmentation studies and last

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1215-1224

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus