Vzdělanost obyvatel v zemích EU a trh práce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F13%3A43908875" target="_blank" >RIV/62156489:43310/13:43908875 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.icabr.com/respo/RESPO_2013.pdf" target="_blank" >http://www.icabr.com/respo/RESPO_2013.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělanost obyvatel v zemích EU a trh práce
Popis výsledku v původním jazyce
Země EU vykazují více či méně rozdílnou úroveň vzdělání jejich populací. Jedním z cílů práce je posoudit vzdělání obyvatel jednotlivých zemí podle procenta dosaženého sekundárního a terciárního vzdělání 25-64letých, kteří představují produktivní složku populace. Prostřednictvím shlukové analýzy byly vytvořeny skupiny zemí, které jsou z hlediska vzdělanosti sobě blízké. Z tohoto pohledu zaujímají přední místa především země střední a východní Evropy, naproti tomu se na konci pořadí nacházejí jihoevropskézemě. Stěžejním cílem práce je prokázání vlivu vzdělání na nezaměstnanost či zaměstnanost. Byly vytvořeny tři skupiny podle nejvyššího dosaženého stupně vzdělání a v jejich rámci vyjádřeny míry nezaměstnanosti a míry zaměstnanosti. Na základě analýzy variance byl potvrzen vysoce průkazný rozdíl.
Název v anglickém jazyce
Education of the populationin the EU countriesand the labor market
Popis výsledku anglicky
EU countries show a more or less different education levels their population. One of the work aims is to evaluate the population aged 25-64 who are a productive component in the countries according to the percentage achieved by secondary and tertiary education. The group of countries closed to each other in terms of education were created using cluster analysis. From this perspective, the leading positions are occupied mainly countries central and eastern Europe, while Southern European Countries are located on the end of the sequence. The principal aim of this work was to demonstrate the education impact on both unemployment or employment. three groups were created according to the highest education level and within expressed unemployment and employment rates. Based on the analysis of variance was confirmed by a highly significant difference
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Scientific Conference Region in the Development of Society 2013
ISBN
978-80-7375-884-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
60-69
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
10. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000363792900007