Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of a virtual learning environment in the development of winemaking competences by trainees

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F17%3A43913360" target="_blank" >RIV/62156489:43310/17:43913360 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.brajets.com/index.php/brajets/article/download/372/222" target="_blank" >http://www.brajets.com/index.php/brajets/article/download/372/222</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of a virtual learning environment in the development of winemaking competences by trainees

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is a case study that describes and evaluates a virtual learning environment (VLE) with seasonal inexperienced workers (trainees). The VLE contains 3D and 2D scenarios of a modern winery that animates and simulates seven winemaking processes, based on the Chilean National Work Competency (WC) Standards. The aim of this study was to evaluate the WC of winemaking developed by trainees in this VLE. The WCs developed by trainees were verified in field by an expert in three different wineries. Furthermore, elements of WC such as traceability, job safety and hygiene were evaluated by surveys. The trainees displayed a positive performance when interacting with the hands-on real winery equipment after the training with VLE. The significance of this study is the analysis of a novel VLE based on a winery and a winemaking process that can become an efficient learning tool for developing work competences in trainees.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of a virtual learning environment in the development of winemaking competences by trainees

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is a case study that describes and evaluates a virtual learning environment (VLE) with seasonal inexperienced workers (trainees). The VLE contains 3D and 2D scenarios of a modern winery that animates and simulates seven winemaking processes, based on the Chilean National Work Competency (WC) Standards. The aim of this study was to evaluate the WC of winemaking developed by trainees in this VLE. The WCs developed by trainees were verified in field by an expert in three different wineries. Furthermore, elements of WC such as traceability, job safety and hygiene were evaluated by surveys. The trainees displayed a positive performance when interacting with the hands-on real winery equipment after the training with VLE. The significance of this study is the analysis of a novel VLE based on a winery and a winemaking process that can become an efficient learning tool for developing work competences in trainees.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cadernos de Educação, Tecnologia e Sociedade

  • ISSN

    2316-9907

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    BR - Brazilská federativní republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    257-264

  • Kód UT WoS článku

    000417362400007

  • EID výsledku v databázi Scopus