Sebehodnocení a hodnocení profesních kompetencí studentů učitelství na souvislých pedagogických praxích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F17%3A00004112" target="_blank" >RIV/46747885:24510/17:00004112 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sebehodnocení a hodnocení profesních kompetencí studentů učitelství na souvislých pedagogických praxích
Popis výsledku v původním jazyce
Empirická studie otevírá otázku, jak hodnotit profesní přípravu budoucích učitelů, a představuje přístup založený na kompetenčním modelu. Na základě Rámce profesních kvalit učitele (Tomková et al., 2012), používaném v celoživotním vzdělávání učitelů, byl vytvořen hodnotící nástroj, v němž bylo obsaženo 5 vícedimenzionálních kompetencí rozpracovaných do 34 dílčích položek. Tento nástroj byl použit pro výzkum sebehodnocení rozvoje profesních kompetencí studentů učitelství a jejich hodnocení cvičnými učiteli na souvislé pedagogické praxi.
Název v anglickém jazyce
Self-assessment and assessment of professional competencies of trainee teachers during the block teaching practice
Popis výsledku anglicky
The empirical study presents a question of how to assess professional training of trainee teachers and introduces the approach based on competency model. Based on the modification of the Teacher competencies framework (Rámec profesních kvalit učitele, Tomková et al., 2012) used in the lifelong training of the teachers an evaluation tool was created that contained 5 multi-dimensional competencies elaborated into 34 sub-items.This tool was used in the research of self-assessment of the development of professional competencies of trainee teachers and their assessment by supervising teachers during the block teaching practice.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Časopis Lifelong learning
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
54-73
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—