Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Opportunities and Barriers in the Education of Women in the Gambia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F19%3A43917461" target="_blank" >RIV/62156489:43310/19:43917461 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Opportunities and Barriers in the Education of Women in the Gambia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The lowly position of women in the globe, especially in Africa and the Gambia in particular is evident. Researches have shown that most of the rights that women are supposed to have including employment rights, social security rights, legal rights, property rights, civil and political rights are all likely usually dependent on a single chromosome (that is being male or female). Outstandingly, in most developing countries, girls and women score unsatisfactorily in the most conventional measures of development which include literacy and school enrolment, access to land and availability of credit. Also, most indices use to measure self-perpetuating change like modern education, increase in literacy, urbanisation and economic growth favour men over women in developing countries. This book is concerned with the participation of women in education in the Gambia gauging it from the Opportunities and Barriers for Women in Education in the Gambia.

  • Název v anglickém jazyce

    The Opportunities and Barriers in the Education of Women in the Gambia

  • Popis výsledku anglicky

    The lowly position of women in the globe, especially in Africa and the Gambia in particular is evident. Researches have shown that most of the rights that women are supposed to have including employment rights, social security rights, legal rights, property rights, civil and political rights are all likely usually dependent on a single chromosome (that is being male or female). Outstandingly, in most developing countries, girls and women score unsatisfactorily in the most conventional measures of development which include literacy and school enrolment, access to land and availability of credit. Also, most indices use to measure self-perpetuating change like modern education, increase in literacy, urbanisation and economic growth favour men over women in developing countries. This book is concerned with the participation of women in education in the Gambia gauging it from the Opportunities and Barriers for Women in Education in the Gambia.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-613-9-45114-2

  • Počet stran knihy

    96

  • Název nakladatele

    Lambert Academic Publishing - LAP

  • Místo vydání

    Riga

  • Kód UT WoS knihy