Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Importance of Financial Strategy in E-commerce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F21%3A43919695" target="_blank" >RIV/62156489:43310/21:43919695 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.31577/ekoncas.2021.03.04" target="_blank" >https://doi.org/10.31577/ekoncas.2021.03.04</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31577/ekoncas.2021.03.04" target="_blank" >10.31577/ekoncas.2021.03.04</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Importance of Financial Strategy in E-commerce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the issue of financial strategy formulation and available models of financial strategy with a focus on e-commerce. The paper aims at using the financial strategy model to assess current financial strategy for enterprises primarily oriented towards electronic commerce and to propose the optimum financial strategy for this area of business. The research used selected methods of financial analysis (liquidity, profitability, indebtedness, activity) to evaluate current financial standing of a selected sample of enterprises. The results of the financial analysis were used for building of a model of financial strategy in Vensim program. The model, based on selected financial indicators, identifies current financial strategies of enterprises and designs the optimum financial strategy using the principle of dynamics and proposes its development for long-term progress of the enterprise. The financial strategy model is also applicable to e-commerce.

  • Název v anglickém jazyce

    Importance of Financial Strategy in E-commerce

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the issue of financial strategy formulation and available models of financial strategy with a focus on e-commerce. The paper aims at using the financial strategy model to assess current financial strategy for enterprises primarily oriented towards electronic commerce and to propose the optimum financial strategy for this area of business. The research used selected methods of financial analysis (liquidity, profitability, indebtedness, activity) to evaluate current financial standing of a selected sample of enterprises. The results of the financial analysis were used for building of a model of financial strategy in Vensim program. The model, based on selected financial indicators, identifies current financial strategies of enterprises and designs the optimum financial strategy using the principle of dynamics and proposes its development for long-term progress of the enterprise. The financial strategy model is also applicable to e-commerce.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomický časopis

  • ISSN

    0013-3035

  • e-ISSN

    0013-3035

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    278-305

  • Kód UT WoS článku

    000697124500004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85139480426