Kolopás pro měkká a podmáčená podloží
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F07%3A00108926" target="_blank" >RIV/62156489:43410/07:00108926 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kolopás pro měkká a podmáčená podloží
Popis výsledku v původním jazyce
Kolopás pro měkká a podmáčená podloží tvořený soustavou příčníků, upevněných na dvojici řetězovitých pásů, zejména dvojice pneumatik na zdvojené nápravě tažného motorového vozidla, jako je vyvážecí traktor pro vytěžené sortimenty dříví, vyznačující se tím, že alespoň některé z příčníků jsou tvořeny přímou středovou částí, na níž na obou koncích navazují lomené úseky, pod úhlem v rozmezí 20 - 50° ve směru od terénu, přičemž alespoň na některých lomených úsecích, s výhodou na vnější straně kolopásu, je například přivařen záběrový výstupek obdélníkovitého tvaru, určený pro záběr s terénem a uspořádaný nad úrovní středové části příčníku. Konstrukce kolopásu umožňuje zvýšení šetrnosti pohybu těžkých strojů jak po lesní půdě, tak i po zpevněných komunikacíchvčetně veřejných.
Název v anglickém jazyce
Wheel-tracks for soft and waterlogged subsoils
Popis výsledku anglicky
Tracks for soft and waterlogged subsoils are created by the system of crossbars fixed on the couple of chain tracks particularly the couple of tyres on the dual axle of a towing motor vehicle such as a forwarder for timber assortments. The tracks are characterized by a fact that at least some of the crossbars are created by a straight central part with angular sections on both ends. An angle between the sections and the ground is 20 - 50°. At least on some angular sections, preferably on the outer sideof the track, for example a gear projection of rectangular shape is welded being arranged above the level of the crossbar central part. The track construction makes possible to increase the environmentally friendly movement of heavy machines both on forest soils and on metalled roads including public roads.
Klasifikace
Druh
X - Nezařazeno
CEP obor
GK - Lesnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů