Výpočetní model konstrukce netuhé vozovky lesní cesty a její využití i pro rekreační účely
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F08%3A00132012" target="_blank" >RIV/62156489:43410/08:00132012 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výpočetní model konstrukce netuhé vozovky lesní cesty a její využití i pro rekreační účely
Popis výsledku v původním jazyce
Při návrhu lesní dopravní sítě, zajišťující zpřístupnění a propojení lesních oblastí při přepravě dřeva, osob a jiných produktů, jsou dalšími možnostmi využití lesních cest, také účely rekreační a sportovní, zejména rekreační cyklistika a cykloturistika.Při návrhu tohoto typu mutlifunkční komunikace je ovšem nezbytné kvalitní technické řešení konstrukce vozovky lesních cest, za účelem zajištění vyšší životnosti a spolehlivosti. Při návrhu konstrukčního systému "netuhá vozovka -- podloží" je potřeba uvažovat a zahrnovat do výpočtu vlivy a faktory, které působí na proměnlivé chování tohoto systému, a dále řešit problematiku výstižného určení vstupních charakteristik; podloží a konstrukčních vrstev. Pro vytvoření výstižného parametrického výpočetního modelu systému "netuhá vozovka -- podloží", na bázi konečných prvků, je použit výpočetní software ANSYS. Model je koncipován tak, aby byl schopen zahrnout vlivy ovlivňující chování systému, a to i při jejich náhodné proměnlivosti. Tímto by b
Název v anglickém jazyce
Analytical Model of Forest Road Pavement Structure and Its Utilization for Recreational Purposes
Popis výsledku anglicky
A computerized model based on the principle of finite element method is prepared to ease the reconstruction of transport communications. The pavement involved consists of special materials (not agglutinated materials). ANSYS software has been used to create flexible model based on the principle of variable parameters. The variability of input of parameters is required for the execution of the right number of repeated calculations depending on the used simulations method. This principle is useful for both projection optimization and stochastic analysis. The finite element model of pavement structure is created in the ANSYS program. The model is fully parametric. As result, the basic parameters describing the structure, e. g. thickness of structural layers or material properties, can be changed and thus different types of pavements can be analysed. The exact values of input parameters are highly uncertain. The source of uncertainties is the fact that input parameters are generally random
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GK - Lesnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník referátov z medzinárodnej vedeckej konferencie: Lesnícke stavby v krajine a ich rekreačné využitie
ISBN
978-80-228-1924-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Katedra lesníckych stavieb a meliorácií, Lesnícka fakulta Technickej univerzity vo Zvolene
Místo vydání
Zvolen
Místo konání akce
Zvolen
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—