Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kalibrace výpočetního modelu systému podloží - vozovka.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F09%3A00144402" target="_blank" >RIV/62156489:43410/09:00144402 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kalibrace výpočetního modelu systému podloží - vozovka.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Navrhování vozovek lesních odvozních cest je často okrajovým zájmem odborné inženýrské problematiky. Vozovky účelových komunikací jsou ve srovnání se sítí veřejných cest méně dopravně vytížené, avšak náročnost dopravy, zátěž vozovek, únosnost podloží a konstrukčních vrstev vyžaduje specifickou projekční pozornost. Konstrukce netuhých vozovek prodělává neustálý vývoj, v závislosti na nových technologiích, materiálech a mechanizaci. Stále častěji je pro zjišťování chování složitého nehomogenního systému vozovka - podloží využíváno výpočetní techniky a numerického modelování. Na Ústavu tvorby a ochrany krajiny je v prostředí programu ANSYS (využívající metodu konečných prvků) vytvářen výpočetní model systému netuhé vozovky a podloží, který bude v budoucnuvyužíván pro parametrické studie (Florian, Žák, Hradil 2003). Tyto budou využity pro optimalizaci návrhu netuhých vozovek pomocí tzv. citlivostních analýz, které jsou schopny zjišťovat míru vlivu jednotlivých vstupních charakteristik pod

  • Název v anglickém jazyce

    A Computing Model Calibration of System Subgrade - Roadway.

  • Popis výsledku anglicky

    A computerized model based on the principle of finite element method is prepared to ease the reconstruction of transport communications. The pavement involved consists of special materials (not agglutinated materials). ANSYS software has been used to create flexible model based on the principle of variable parameters. The variability of input of parameters is required for the execution of the right number of repeated calculations depending on the used simulations method. This principle is useful for both projection optimization and stochastic analysis. The finite element model of pavement structure is created in the ANSYS program. The model is fully parametric. As result, the basic parameters describing the structure, e.g. thickness of structural layers or material properties, can be changed and thus different types of pavements can be analysed. The exact values of input parameters are highly uncertain. The source of uncertainties is the fact that input parameters are generally random

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GK - Lesnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conference "Forest Construction in the Country 2009"

  • ISBN

    978-80-228-2049-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Department of Forest Construction and Ameliorations, Faculty of Forestry, Technical University in Zvolen

  • Místo vydání

    Zvolen

  • Místo konání akce

    Zvolen

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku