Kalibrace výpočetního modelu systému podloží - vozovka.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F09%3A00144402" target="_blank" >RIV/62156489:43410/09:00144402 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kalibrace výpočetního modelu systému podloží - vozovka.
Popis výsledku v původním jazyce
Navrhování vozovek lesních odvozních cest je často okrajovým zájmem odborné inženýrské problematiky. Vozovky účelových komunikací jsou ve srovnání se sítí veřejných cest méně dopravně vytížené, avšak náročnost dopravy, zátěž vozovek, únosnost podloží a konstrukčních vrstev vyžaduje specifickou projekční pozornost. Konstrukce netuhých vozovek prodělává neustálý vývoj, v závislosti na nových technologiích, materiálech a mechanizaci. Stále častěji je pro zjišťování chování složitého nehomogenního systému vozovka - podloží využíváno výpočetní techniky a numerického modelování. Na Ústavu tvorby a ochrany krajiny je v prostředí programu ANSYS (využívající metodu konečných prvků) vytvářen výpočetní model systému netuhé vozovky a podloží, který bude v budoucnuvyužíván pro parametrické studie (Florian, Žák, Hradil 2003). Tyto budou využity pro optimalizaci návrhu netuhých vozovek pomocí tzv. citlivostních analýz, které jsou schopny zjišťovat míru vlivu jednotlivých vstupních charakteristik pod
Název v anglickém jazyce
A Computing Model Calibration of System Subgrade - Roadway.
Popis výsledku anglicky
A computerized model based on the principle of finite element method is prepared to ease the reconstruction of transport communications. The pavement involved consists of special materials (not agglutinated materials). ANSYS software has been used to create flexible model based on the principle of variable parameters. The variability of input of parameters is required for the execution of the right number of repeated calculations depending on the used simulations method. This principle is useful for both projection optimization and stochastic analysis. The finite element model of pavement structure is created in the ANSYS program. The model is fully parametric. As result, the basic parameters describing the structure, e.g. thickness of structural layers or material properties, can be changed and thus different types of pavements can be analysed. The exact values of input parameters are highly uncertain. The source of uncertainties is the fact that input parameters are generally random
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GK - Lesnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Scientific Conference "Forest Construction in the Country 2009"
ISBN
978-80-228-2049-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Department of Forest Construction and Ameliorations, Faculty of Forestry, Technical University in Zvolen
Místo vydání
Zvolen
Místo konání akce
Zvolen
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—