Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zkouška CBR pro navrhování konstrukcí vozovek.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F09%3A00145428" target="_blank" >RIV/62156489:43410/09:00145428 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zkouška CBR pro navrhování konstrukcí vozovek.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problematika návrhu a dimenzování vozovek řešená od 40. let minulého století prodělává permanentní vývoj. Aktuální požadavky na optimalizaci návrhu pozemních komunikací nás přivádí k nutnosti co nejvíce se přiblížit reálnému chování materiálů ve vozovce.S ohledem na vysoké požadavky na přístrojové vybavení při zavádění cyklické triaxiální zkoušky do běžné praxe jsou posuzovány alternativní postupy a metody stanovení požadovaných deformačních charakteristik materiálů. Ty jsou nutné pro progresivní analýzy a návrhy konstrukcí vozovky využívající numerické výpočtové modely. Vhodně stanovené deformační charakteristiky materiálů musí respektovat nejen reálnost dějů v konstrukci vozovky vlivem opakující se cyklické dopravy, ale i souvislosti mezi měnící sevlhkostí mírou zhutnění a únosností.

  • Název v anglickém jazyce

    The test CBR for Road Pavements Design.

  • Popis výsledku anglicky

    Problems of design and dimensioning of roads solved from 40th of the last century is passing by constant development. Current requirements to optimize the design of roads brings us to the need to come closer and closer to real behavior of materials in the roadway. Given the high demands on the equipment in the implementation of cyclic triaxial tests in routine practice are considered alternative procedures and methods for the determination of deformation characteristics of the required materials. Theseare necessary for a progressive analysis and design of the roadS by using numerical calculation models. The deformation characteristics of the materials must comply not only with the reality of events in the construction of the road due to repeated cyclic services, but also the link between the changing levels of soil compaction and moisture load capacities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Geotechnical engineering in the road construction.

  • ISBN

    978-80-89275-21-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    KONGRES management s.r.o.

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku