Zkouška CBR pro navrhování konstrukcí vozovek.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F09%3A00145428" target="_blank" >RIV/62156489:43410/09:00145428 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkouška CBR pro navrhování konstrukcí vozovek.
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika návrhu a dimenzování vozovek řešená od 40. let minulého století prodělává permanentní vývoj. Aktuální požadavky na optimalizaci návrhu pozemních komunikací nás přivádí k nutnosti co nejvíce se přiblížit reálnému chování materiálů ve vozovce.S ohledem na vysoké požadavky na přístrojové vybavení při zavádění cyklické triaxiální zkoušky do běžné praxe jsou posuzovány alternativní postupy a metody stanovení požadovaných deformačních charakteristik materiálů. Ty jsou nutné pro progresivní analýzy a návrhy konstrukcí vozovky využívající numerické výpočtové modely. Vhodně stanovené deformační charakteristiky materiálů musí respektovat nejen reálnost dějů v konstrukci vozovky vlivem opakující se cyklické dopravy, ale i souvislosti mezi měnící sevlhkostí mírou zhutnění a únosností.
Název v anglickém jazyce
The test CBR for Road Pavements Design.
Popis výsledku anglicky
Problems of design and dimensioning of roads solved from 40th of the last century is passing by constant development. Current requirements to optimize the design of roads brings us to the need to come closer and closer to real behavior of materials in the roadway. Given the high demands on the equipment in the implementation of cyclic triaxial tests in routine practice are considered alternative procedures and methods for the determination of deformation characteristics of the required materials. Theseare necessary for a progressive analysis and design of the roadS by using numerical calculation models. The deformation characteristics of the materials must comply not only with the reality of events in the construction of the road due to repeated cyclic services, but also the link between the changing levels of soil compaction and moisture load capacities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Geotechnical engineering in the road construction.
ISBN
978-80-89275-21-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
KONGRES management s.r.o.
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—