Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prototyp kolového forwarderu Novotný 511

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F15%3A43907245" target="_blank" >RIV/62156489:43410/15:43907245 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prototyp kolového forwarderu Novotný 511

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prototyp vyvážecího traktoru LVS 511 je určen pro vyvážení sortimentů dříví v těžebně-dopravním procesu. Podvozek stroje je tvořen dvěma polorámy spojenými axiálním kloubem. Hydraulickým systémem je ovládáno tzv. zlamování podvozku, kterým je zajištěno směrové řízení stroje. Osmikolový podvozek se všemi koly hnanými zajišťuje vhodné rozložení zatížení, a je předpokladem pro dosažení vysoké adhezní síly a stability stroje. Kola na polorámech jsou uložena v tzv. tandemových (bogie) nápravách, které umožňují nasazení kolopásů. Pohon kol je hydraulicko-mechanický. Kabina je pevná, prostorná, která zvyšuje ergonomickou úroveň pracoviště operátora který má optimální výhled před stroj. Při její konstrukci byly vzaty všechny požadavky standardů ROPS, FOPS a OPS. Na zadním polorámu se nachází ložný prostor tvořený pěti páry ocelových klanic a mříží. Dříví je na ložný prostor nakládáno a z něj skládáno pomocí hydraulického jeřábu s drapákem, umístěného na zadním polorámu. Za účelem zvýšení příčn

  • Název v anglickém jazyce

    Prototype forwarder Novotný 511

  • Popis výsledku anglicky

    Prototype forwarders LVS 511 is designed to balance timber assortments in loging and transportation process. The chassis of the machine is formed by two half-frames associated axial joint. Hydraulic system is controlled so. Chassis articulated joint, which is to maintain directional control of the machine. Eight-wheeled chassis with all wheels driven ensures appropriate load distribution, and is a prerequisite for achieving a high adhesive strength and stability. Wheels on the half-frames are stored inso-called. Tandem (bogie) axle, enabling the deployment tracks. Wheel drive is a hydraulic-mechanical. The cabin is solid, spacious, which increases the level of ergonomic operator's station that has the best view in front of the machine. During its construction were taken all the standards ROPS, FOPS and OPS. On the rear half-frames is loading space consisting of five pairs of steel stanchions and bars. Firewood is handled cargo space and it folded by hydraulic crane with a grab, locate

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

    GK - Lesnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04020087" target="_blank" >TA04020087: Vývoj a výroba variabilního vyvážecího traktoru se zaměřením na ekologickou čistotu prací a efektivní zpracování biomasy v lesním hospodářství.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    LVS 511

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Základní technické parametry forwarderu jsou: celková délka = 6,950 - 7,750 m, šířka = 1,860 m, pneumatiky = MITAS D FOREST 400/60 - 15,5, pohotovostní hmotnost stroje = 6 220 kg, nosnost = ca 5000 kg (podle míry naložení), jeřáb - dosah a zdvihový moment = Cranab FC45 T, 45,6 kNm, 6,1 m, délka ložného prostoru = 3,677 m, motor (typ a výkon) Cummins B3.3 55 kW/2600 ot/min, 283 Nm/1600 ot/min, pojezdová rychlost s nákladem po rovině = 5 km/h (režim želva), 14,0 km/h (režim zajíc), pojezdová rychlost beznákladu po rovině = 5 km/h (režim želva), 17 km/h (režim zajíc). S ohledem na plánované zahájení výroby prvních strojů po oponentuře projektu bude možné zahajovat obchodní jednání v roce 2018. Kontaktními osobami pro jednání jsou autoři - Jindřich Nerudaa Radomír Ulrich, Mendelova univerzita v Brně, Zemědělská 1, 613 00 Brno. Smlouva o další výrobě byla uzavřena se Strojírnou Novotný, s.r.o., IČO 26819678

  • Ekonomické parametry

    Očekáváme, že pozitivní vliv výsledků projektu na vznik nových pracovních míst a zvýšení tržeb nastane až v roce 2019 a dále po zahájení výroby. Na základě ohlasu, které jsme získali během prezentací nově vyvinutých výrobků na tuzemských a zahraničních odborných veletrzích v r. 2015 Austrofoma Rakousko. Důležité pro trh do zahraničí budou následující mezinárodní výstavy Silva Regina Brno 2016; FinnMetko Finsko 2017; EkoLas Polsko 2017; SkogsElmia Švédsko 2019; kde očekáváme první reálné objednávky. V souvislosti s plánovaným zahájením výroby nových strojů v roce 2019 očekáváme zvýšení tržeb minimálně o 10 % a vytvoření minimálně 2 nových pracovních míst.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    62156489

  • Název vlastníka

    Mendelova univerzita v Brně

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem