Sociální dopady problematiky poruch učení a chování u adolescentů a dospělých
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F12%3A00173456" target="_blank" >RIV/62156489:43670/12:00173456 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální dopady problematiky poruch učení a chování u adolescentů a dospělých
Popis výsledku v původním jazyce
Seznámení se s problematikou specifických poruch učení a chování. Obecně jejich vymezením. Zaměření se na poruchy související s komunikačními dovednostmi -- především dyslexie a sociálními dovednostmi -- specifické poruchy chování (ADHD). Specifické poruchy učení a chování mohou být vnímány jako překážka na cestě ke vzdělání. S tím velmi úzce souvisí horší uplatnění jedinců na trhu práce a následně pak hrozí možnost sociálního vyloučení. Zmíněny budou symptomy poruch učení a chování u adolescentů a dospělých a možnosti práce s těmito jedinci. Konkrétně budou uvedeny rady a metody směřující ke zmírněné obtíží u této věkové kategorie.
Název v anglickém jazyce
Social issues impact learning and behavior disorders in adolescents and adults
Popis výsledku anglicky
Introduction to the issue of specific learning disorders and behavior. In general the delimitation. Focusing on the disorders associated with communication skills - especially dyslexia and social skills - specific behavior disorders (ADHD). Specific learning disabilities and behavior may be perceived as an obstacle on the path to education. With that very closely related to poorer individuals applying to the labor market and consequently there is the possibility of social exclusion. Will be mentioned symptoms of learning disabilities and behavior in adolescents and adults and the possibility of working with these individuals. Specifically, will provide suggestions and methods to alleviate problems in this age category.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník
ISBN
978-80-7395-432-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
64-70
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardububice
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—