Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quality of lifelong learning in the Czech republic: paradigms, development and perspectives in the European context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F13%3A00198871" target="_blank" >RIV/62156489:43670/13:00198871 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quality of lifelong learning in the Czech republic: paradigms, development and perspectives in the European context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the analytical-synthetic study is to provide information about the current state of lifelong learning in the Czech Republic. First, attention is focused on the evaluation of general importance of education in human life and the specification of trends in education with an overlap to lifelong learning. In the following section, the occurrence of the idea of lifelong learning in strategic and curriculum documents is described, the participation of the Czech population in lifelong learning is assessed and compared with other European Union countries, and providers of continuing education--with an emphasis on public educational institutions --are classified. Another important part is the evaluation and assurance of quality of continuing education, which among other things introduces the national project Concept.

  • Název v anglickém jazyce

    Quality of lifelong learning in the Czech republic: paradigms, development and perspectives in the European context

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the analytical-synthetic study is to provide information about the current state of lifelong learning in the Czech Republic. First, attention is focused on the evaluation of general importance of education in human life and the specification of trends in education with an overlap to lifelong learning. In the following section, the occurrence of the idea of lifelong learning in strategic and curriculum documents is described, the participation of the Czech population in lifelong learning is assessed and compared with other European Union countries, and providers of continuing education--with an emphasis on public educational institutions --are classified. Another important part is the evaluation and assurance of quality of continuing education, which among other things introduces the national project Concept.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Quality in the Context of Adult Education and Lifelong Education

  • ISBN

    978-80-89400-53-9

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    44-51

  • Počet stran knihy

    234

  • Název nakladatele

    Dubnica Institute of Technology in Dubnica nad Váhom

  • Místo vydání

    Dubnica nad Váhom

  • Kód UT WoS kapitoly