Měkké dovednosti u učitelů odborného výcviku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F18%3A43913939" target="_blank" >RIV/62156489:43670/18:43913939 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Měkké dovednosti u učitelů odborného výcviku
Popis výsledku v původním jazyce
V předkládané teoretické studii se autorky zaměřují na význam osvojení si měkkých dovedností v rámci vzdělávacího procesu. Při zpracování kladou důraz na vzdělávání na středních odborných školách, především se však jejich pozornost obrací k učitelům odborného výcviku. Záměrem bylo upozornit na dosud opomíjenou problematiku, která se významně podílí na schopnosti uplatnit se na současném trhu práce. Východiskem pro zpracování byl popis měkkých dovedností podle Národní soustavy povolání z obecného pohledu a následné zamyšlení nad propojeností kompetencí souvisejících s měkkými dovednostmi, jak je opět definuje Národní soustava povolání s popisem přímo určených měkkých dovedností pro učitele odborného výcviku. Tento příspěvek je zpracován jako úvodní studie v souvislosti s připravovaným výzkumem, který se bude zabývat popisovaným tématem.
Název v anglickém jazyce
Soft skills for vocational training teachers
Popis výsledku anglicky
In the presented theoretical study, the authors focus on the importance of acquiring soft skills within the educational process. This study is formulated with emphasis on education at secondary vocational schools, especially the authors attention is focused on vocational training teachers. The aim was to draw attention to the previously neglected issue, which significantly contributes to the ability to be successful in the current labor market. The starting point for the elaboration was the description of soft skills according to the National System of Occupation from a general point of view and the subsequent reflection on the interconnection of competencies related to soft skills, as defined again by the National System of Occupations with a description of the soft skills especially meant for Vocational Training Teachers. This paper is prepared as an initial study in the context of the upcoming research that will address the described topic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2018
ISBN
978-80-7509-569-5
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
32-45
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Křtiny
Datum konání akce
18. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—