Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vnímání úrovně vlastních měkkých kompetencí u učitelů odborného výcviku a pohled ředitelů a jejich zástupců na tuto problematiku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F24%3A43925784" target="_blank" >RIV/62156489:43670/24:43925784 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.11118/lifele20241401007" target="_blank" >https://doi.org/10.11118/lifele20241401007</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20241401007" target="_blank" >10.11118/lifele20241401007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vnímání úrovně vlastních měkkých kompetencí u učitelů odborného výcviku a pohled ředitelů a jejich zástupců na tuto problematiku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná studie se zaměřuje na osvojování si měkkých kompetencí u učitelů odborného výcviku. Cílem bylo pomocí dotazníku zjistit jak pohled na vlastní měkké kompetence u učitelů odborného výcviku, tak názory ředitelů a zástupců ředitelů na úroveň měkkých kompetencí této skupiny jejich zaměstnanců. Východiskem pro tvorbu dotazníku byl popis klíčových měkkých kompetencí u učitelů odborného výcviku podle Národní soustavy povolání. Výsledky ukázaly, že za nejdůležitější měkké kompetence pro svoji profesi považují učitelé především výkonnost, schopnosti řešit problémy a efektivní komunikaci. Z pohledu ředitelů škol a jejich zástupců se jedná o podobné priority. Za klíčovou kompetenci považuje vedení školy u této skupiny učitelů jednoznačně efektivní komunikaci. Při srovnání obou skupin respondentů jsou patrné významné rozdíly v pohledu na ideální hodnoty (měkkých kompetencí u učitelů odborného výcviku) a v jejich představě o skutečné úrovni těchto kompetencí u učitelů odborného výcviku.

  • Název v anglickém jazyce

    Perceived level of soft skills among the vocational training teachers as viewed by themselves, the school directors and their deputies

  • Popis výsledku anglicky

    The presented study focuses on the process of gaining soft skills and competencies among vocational training teachers. The main goal of the study was to find out how the teachers themselves perceive the level of their soft skills as well as how the school directors and their deputies perceive the soft skills of their employees. The questionnaire created for this purpose was based on the description of the soft skills for vocational training teachers by the National Qualifications System. The results show that the most important soft skills the teachers themselves consider necessary for the profession of a teacher are productivity, the ability to solve problems, and effective communication. The viewpoints of the directors and their deputies were mostly similar, the most important skill being effective communication. A comparison of the data from the teachers and the directors (and their deputies) revealed significant differences between these two groups of respondents in their opinion on the ideal level of soft skills and their ideas about the realistic level of soft skills among vocational training teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lifelong Learning - Celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

    1805-8868

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    7-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus