Motivation of teachers to increase their professional performance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F21%3A43920925" target="_blank" >RIV/62156489:43670/21:43920925 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Motivácia učiteľov k zvyšovaniu ich profesijnej výkonnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Byť vzorovou pedagogickou a zároveň aj psychologickou osobnosťou býva naozaj veľmi náročné, najmä v súčasných hektických podmienkach. Učiteľ sa často dostáva do siete otázok, na ktoré nenachádza odpoveď a to ho potom vedie do stavu útlmu, začne strácať sebadôveru, postupne aj sebavedomie a hlavne stráca chuť riešiť stále opakujúce sa problémy. Cieľom tohto článku je vytvoriť také motivačné stimuly, ktoré ukážu unaveným učiteľom cestu k zotrvaniu v tejto profesii, respektíve, ktoré im ukážu cestu, ako a prečo túto profesiu neopúšťať. Motivácia, sebapoznanie, stres, vyhorenie sú základné faktory, s ktorými by mal každý učiteľ vedieť pracovať, čo sa pozitívne prejaví v jeho budúcich interakciách.
Název v anglickém jazyce
Motivation of teachers to increase their professional performance
Popis výsledku anglicky
In today's conditions, it is very difficult to be a role model of pedagogical and psychological personality. The teachers solve many questions that they cannot find the answers to. Then they lose self-confidence, self-esteem, and the desire to solve problems which leads them to a decline. The aim of the article is to create motivations that will show tired teachers the way to continue in this profession and not leave. Motivation, self-knowledge, stress, and burnout are the basic factors that every teacher should be able to work with.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Andragogické štúdie 2021
ISBN
978-80-557-1893-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
113-121
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
4. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—