Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Entrepreneurship Education of University Students - Examples of Good Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F23%3A43923905" target="_blank" >RIV/62156489:43670/23:43923905 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.18421/TEM123-09" target="_blank" >https://doi.org/10.18421/TEM123-09</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18421/TEM123-09" target="_blank" >10.18421/TEM123-09</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Entrepreneurship Education of University Students - Examples of Good Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Entrepreneurship education is offered at all levels of education. This theme resonates in many strategic documents at the national and European levels. The first aim of this paper is to present two educational activities aimed at developing the entrepreneurial skills of university students in the Czech Republic. The second objective is to present the results of surveys conducted among students of a university-wide elective course focused on the above-mentioned area. Survey was focused on motivation and expectations from participating in the course. The most substantive responses are presented in the paper. These activities are also inspiring for contemporary engineering pedagogy.

  • Název v anglickém jazyce

    Entrepreneurship Education of University Students - Examples of Good Practice

  • Popis výsledku anglicky

    Entrepreneurship education is offered at all levels of education. This theme resonates in many strategic documents at the national and European levels. The first aim of this paper is to present two educational activities aimed at developing the entrepreneurial skills of university students in the Czech Republic. The second objective is to present the results of surveys conducted among students of a university-wide elective course focused on the above-mentioned area. Survey was focused on motivation and expectations from participating in the course. The most substantive responses are presented in the paper. These activities are also inspiring for contemporary engineering pedagogy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TEM Journal

  • ISSN

    2217-8309

  • e-ISSN

    2217-8333

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1300-1306

  • Kód UT WoS článku

    001059428400009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85171465213