Entrepreneurship Education of University Students - Examples of Good Practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F23%3A43923905" target="_blank" >RIV/62156489:43670/23:43923905 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.18421/TEM123-09" target="_blank" >https://doi.org/10.18421/TEM123-09</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18421/TEM123-09" target="_blank" >10.18421/TEM123-09</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Entrepreneurship Education of University Students - Examples of Good Practice
Popis výsledku v původním jazyce
Entrepreneurship education is offered at all levels of education. This theme resonates in many strategic documents at the national and European levels. The first aim of this paper is to present two educational activities aimed at developing the entrepreneurial skills of university students in the Czech Republic. The second objective is to present the results of surveys conducted among students of a university-wide elective course focused on the above-mentioned area. Survey was focused on motivation and expectations from participating in the course. The most substantive responses are presented in the paper. These activities are also inspiring for contemporary engineering pedagogy.
Název v anglickém jazyce
Entrepreneurship Education of University Students - Examples of Good Practice
Popis výsledku anglicky
Entrepreneurship education is offered at all levels of education. This theme resonates in many strategic documents at the national and European levels. The first aim of this paper is to present two educational activities aimed at developing the entrepreneurial skills of university students in the Czech Republic. The second objective is to present the results of surveys conducted among students of a university-wide elective course focused on the above-mentioned area. Survey was focused on motivation and expectations from participating in the course. The most substantive responses are presented in the paper. These activities are also inspiring for contemporary engineering pedagogy.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
TEM Journal
ISSN
2217-8309
e-ISSN
2217-8333
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
RS - Srbská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1300-1306
Kód UT WoS článku
001059428400009
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85171465213