Dotazníkové šetření spotřebitelských zvyklostí na trhu s vínem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A_____%2F01%3A11500003" target="_blank" >RIV/62156489:_____/01:11500003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dotazníkové šetření spotřebitelských zvyklostí na trhu s vínem
Popis výsledku v původním jazyce
Referát přináší dílčí výsledky výzkumu, který se uskutečnil v roce 1999 a byl zaměřen na zjištění spotřebitelských preferencí obyvatel jižní Moravy při nákupu a spotřebě vína. I když v rámci ČR není průměrná spotřeba vína příliš vysoká, na jižní Moravě je víno již tradičně oblíbeným nápojem. Více oblíbeno je v současnosti víno červené, odrůdová skladba i objem výroby však tomuto trendu zatím neodpovídají. V rámci dotazování bylo zjištěno, že v poslední době se mírně zvětšuje počet zákazníků, kteří nakupující víno ve vinotékách. Také skupina spotřebitelů zaměřených pouze na cenu se zmenšuje ve prospěch zákazníků upřednostňujících kvalitu. Reklama, jako jeden z důležitých faktorů, které nákupní chování mohou výrazně ovlivnit, má v oblasti prodeje vína velké možnosti.
Název v anglickém jazyce
Questionnaire Survey of Customer Behaviour in the Wine Market
Popis výsledku anglicky
The paper presents partial results of a market research that was performed in 1999. Its objective was to analyse preferences of south Moravian consumers on the wine market. In south Moravia wine is traditionally a popular beverage. Red wine is more required but its supply is not adequate. The research revealed that the number of people preferring quality slightly increased. Advertisement, as an important part of communication mix, has not been used in this field so that there are wide possibilities howto influence the market.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků ze 4. mezinárodní konference Firma a konkurenční prostředí
ISBN
80-7157-534-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
171-177
Název nakladatele
MZLU v Brně, PEF
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
5. 3. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—