Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nabídka biopotravin v obchodních řetězcích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62157124%3A16270%2F19%3A43877420" target="_blank" >RIV/62157124:16270/19:43877420 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fvhe.vfu.cz/files/Lenfeldovy_a_Hoklovy_dny_2019_Prednasky_a_postery_cd.pdf" target="_blank" >https://fvhe.vfu.cz/files/Lenfeldovy_a_Hoklovy_dny_2019_Prednasky_a_postery_cd.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nabídka biopotravin v obchodních řetězcích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Trendem současných spotřebitelů na celém světě je snaha nalézt cestu zpět k přírodě a jedním ze způsobů je vyhledávání produktů pocházejících z ekologického zemědělství. Tento trend je neustále na vzestupu, a na základě toho narůstá i počet ekofarem i biovýrobců. Nabídka biopotravin se stále rozšiřuje jak ve specializovaných prodejnách, tak v obchodních řetězcích, a proto jsou biopotraviny tématem velmi aktuálním. Cílem studie bylo zhodnotit nabídku biopotravin ve vybraných obchodních řetězcích jako je Lidl, Billa a Tesco. Statisticky významný rozdíl (p ? 0,05) při porovnávání podílů bio a konvenčních výrobků v obchodních řetězcích Lidl, Billa a Tesco byl potvrzen u skupin biovýrobků, jako jsou mlýnské obilné a pekařské výrobky (p = 0,01); káva a kávoviny (p = 0,03); luštěniny (p = 0,02); čaj a výrobky z čaje (p = 0,00); čokoláda, čokoládové bonbony a čokoládové cukrovinky ? pomazánky (p = 0,00); cukrovinky (p = 0,03); zpracovaná zelenina, kečupy, rajčatové pyré a zahuštěné rajčatové protlaky (p = 0,02); olejnatá semena (p = 0,01); zpracované ovoce (p = 0,00) a dětská a kojenecká výživa (p = 0,00) s následným zjíštěním statistických významných rozdílů mezi obchodními řetězci navzájem. U ostatních skupin produktů jsou rozdíly v nabídce statististicky nevýznamné (p &gt; 0,05). V nabídce prodejny Lidl má největší procentuální zastoupení bio dětská a kojenecká výživa (45 %). Billa i Tesco poskytují nejširší nabídku mlýnských obilných a pekařských biovýrobků (19 a 29 %).

  • Název v anglickém jazyce

    The offer of organic food in retail chains

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on the supply of bio products in the retail chains in the Czech Republic, namely in the Lidl, Billa and Tesco chains. The work deals with the testing of the differences in the frequencies of conventional and bio products in these stores, using the chi square test in the k x m and 2 x 2 (with Yates correction) methodology and in the case of a frequency of less than 5 using the Fisher precision test via UNISTAT program. Statistically significant difference (p ? 0.05) in the comparison of organic and conventional products in the Lidl, Billa and Tesco chains was confirmed in groups of organic products such as cereal and bakery products (p = 0.01); coffee and coffee products (p = 0.03); legumes (p = 0.01); tea and tea products (p = 0.00); chocolate, chocolate candies and chocolate sweets - spreads (p = 0.00); confectionery (p = 0.03); processed vegetables, ketchup, tomato purée and thickened tomato paste (p = 0.02); oily seeds (p = 0.01); processed fruit (p = 0.00) and baby and infant food (p = 0.00), followed by the introduction of statistical significance between the trade chains of each other. For the other product groups, statistically, the files diffusion does not differ significantly (p&gt; 0.05). In Lidl shop, the largest percentage of organic baby and infant food (45 %). Both Billa and Tesco provide the widest range of grain and bakery products (19 and 29 %).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    40301 - Veterinary science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hygiena a technologie potravin XLIX. Lenfeldovy a Höklovy dny: Sborník přednášek a posterů

  • ISBN

    978-80-7305-828-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    90-95

  • Název nakladatele

    Veterinární a farmaceutická univerzita Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    16. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku