Odvozování e-learningových aplikací z druhu a teorie učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F09%3A00002794" target="_blank" >RIV/62690094:18440/09:00002794 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Odvozování e-learningových aplikací z druhu a teorie učení
Popis výsledku v původním jazyce
Východiska pro tvorbu e-learningových aplikací nalézáme v psychologických teoriích učení a v myšlenkovém odkazu V. Kuliče a D. Tollingerové. Vlastnosti e-learningových aplikací důsledně odvozujeme od příslušného druhu a teorie učení, při dodržování pedagogických zásad. Metodiku tvorby aplikací obohacujeme o modifikované metodické postupy systému dokonalého osvojení učiva (mastery learning) a vypracování specifických vzdělávacích cílů, rozložení učiva na moduly, stanovení hranic dokonalého osvojení učiva, vypracování didaktických testů, zjišťování postojů žáků k výukovým postupům. V příspěvku popisujeme způsob odvození i produkt, procvičovací e-aplikaci "Vyjmenovaná slova" pro 1.st. ZŠ. Vzhledem ke specifiku učiva uplatňujeme při její konstrukci poznatky o pamětném,slovně názorném učení. Při programování aplikace vycházíme z teorie programovaného učení. Učení pojímáme jako činnost regulovanou vzdělávacím cílem a zpětnou vazbou, proto se zaměřujeme na rozbor těchto kategorií.
Název v anglickém jazyce
DERIVATION OF E-LEARNING APPLICATIONS FROM STYLES AND THEORIES OF EDUCATION
Popis výsledku anglicky
Resources for creation e-learningovych applications we find in psychological theories of teaching and in intellectual legacy V. Kulic and D. Tollingerova. Characteristics of e-learning applications we inherit from pertinent kind and theory teaching at observance pedagogic fundamentals. At programming application we go from theory of programmed teaching. Teaching we embrace like activity controlled by educational purposes and feedback.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
eLearning 2009 : sborník příspěvků z konference a soutěže
ISBN
978-80-7041-971-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Univerzita Hradec Králové
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—