Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Odvozování e-learningových aplikací z druhu a teorie učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F09%3A00002794" target="_blank" >RIV/62690094:18440/09:00002794 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Odvozování e-learningových aplikací z druhu a teorie učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Východiska pro tvorbu e-learningových aplikací nalézáme v psychologických teoriích učení a v myšlenkovém odkazu V. Kuliče a D. Tollingerové. Vlastnosti e-learningových aplikací důsledně odvozujeme od příslušného druhu a teorie učení, při dodržování pedagogických zásad. Metodiku tvorby aplikací obohacujeme o modifikované metodické postupy systému dokonalého osvojení učiva (mastery learning) a vypracování specifických vzdělávacích cílů, rozložení učiva na moduly, stanovení hranic dokonalého osvojení učiva, vypracování didaktických testů, zjišťování postojů žáků k výukovým postupům. V příspěvku popisujeme způsob odvození i produkt, procvičovací e-aplikaci "Vyjmenovaná slova" pro 1.st. ZŠ. Vzhledem ke specifiku učiva uplatňujeme při její konstrukci poznatky o pamětném,slovně názorném učení. Při programování aplikace vycházíme z teorie programovaného učení. Učení pojímáme jako činnost regulovanou vzdělávacím cílem a zpětnou vazbou, proto se zaměřujeme na rozbor těchto kategorií.

  • Název v anglickém jazyce

    DERIVATION OF E-LEARNING APPLICATIONS FROM STYLES AND THEORIES OF EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    Resources for creation e-learningovych applications we find in psychological theories of teaching and in intellectual legacy V. Kulic and D. Tollingerova. Characteristics of e-learning applications we inherit from pertinent kind and theory teaching at observance pedagogic fundamentals. At programming application we go from theory of programmed teaching. Teaching we embrace like activity controlled by educational purposes and feedback.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    eLearning 2009 : sborník příspěvků z konference a soutěže

  • ISBN

    978-80-7041-971-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Univerzita Hradec Králové

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku