Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití počítačových her v primární prevenci rizikového chování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F10%3A00003298" target="_blank" >RIV/62690094:18440/10:00003298 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití počítačových her v primární prevenci rizikového chování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá problematikou využití počítačových her v rámci primární prevence rizikového chování u dětí a mládeže. Text vychází z faktu, že současná společnost je novými technologickými prostředky velmi silně ovlivňována v mnoha oblastech. Jedním z mnoha prvků v rámci tohoto fenoménu jsou i počítačové hry. Přestože se hraní počítačových her často spojuje s vyšším rizikem vzniku sociálně patologického chování, autor poukazuje na jejich obrovský edukační potenciál. Na základě paralely s konceptem "nahře založeného učení" pak otevírá otázku, zda se obdobným způsobem dají počítačové hry využít i v oblasti primární prevence. Jak text ukazuje na praktických příkladech, realizace takového využití je možná. Počítačové hry skutečně přes jistá omezení mohoubýt vhodným prostředkem využitelným v edukaci i primární prevenci rizikového chování.

  • Název v anglickém jazyce

    The utilization of computer games within primary prevention of risk behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with problems using computer games within primary prevention of risk behaviour of children and youth.The text is based on the fact that current society is strongly influenced by new technologies in many areas. One of many elements withinthis phenomenon is computer games. Based on the parallel with the concept "playing based learning" the text opens discussion and defines that the computer games can be-in spite of certain limitations-suitable for education as well as in primary prevention of risk behaviour.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus