Využití počítačových her v primární prevenci rizikového chování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F10%3A00003298" target="_blank" >RIV/62690094:18440/10:00003298 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití počítačových her v primární prevenci rizikového chování
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá problematikou využití počítačových her v rámci primární prevence rizikového chování u dětí a mládeže. Text vychází z faktu, že současná společnost je novými technologickými prostředky velmi silně ovlivňována v mnoha oblastech. Jedním z mnoha prvků v rámci tohoto fenoménu jsou i počítačové hry. Přestože se hraní počítačových her často spojuje s vyšším rizikem vzniku sociálně patologického chování, autor poukazuje na jejich obrovský edukační potenciál. Na základě paralely s konceptem "nahře založeného učení" pak otevírá otázku, zda se obdobným způsobem dají počítačové hry využít i v oblasti primární prevence. Jak text ukazuje na praktických příkladech, realizace takového využití je možná. Počítačové hry skutečně přes jistá omezení mohoubýt vhodným prostředkem využitelným v edukaci i primární prevenci rizikového chování.
Název v anglickém jazyce
The utilization of computer games within primary prevention of risk behaviour
Popis výsledku anglicky
The paper deals with problems using computer games within primary prevention of risk behaviour of children and youth.The text is based on the fact that current society is strongly influenced by new technologies in many areas. One of many elements withinthis phenomenon is computer games. Based on the parallel with the concept "playing based learning" the text opens discussion and defines that the computer games can be-in spite of certain limitations-suitable for education as well as in primary prevention of risk behaviour.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—