Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Poslech hudby ve škole v pojetí Jaroslava Herdena

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F10%3A00003351" target="_blank" >RIV/62690094:18440/10:00003351 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Poslech hudby ve škole v pojetí Jaroslava Herdena

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Profesor Jaroslav Herden patří mezi významné osobnosti české hudební pedagogiky. Je autorem koncepce pedagogicky řízeného poslechu hudby ve škole. Charakteristickým rysem této koncepce je aktivní vnímání hudebních děl, hledání paralel mezi hudbou a životem, hudbou a přírodou; integrace hudebního, literárního a výtvarného projevu žáků. Pedagogickou problematikou poslechu hudby se Jaroslav Herden zabývá v rovině teoretické i aplikační. Pedagogicky přínosná je jeho učebnice poslechu hudby pro základní školy My pozor dáme a posloucháme ( 1994).

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of music school in the concept Jaroslav Herden

  • Popis výsledku anglicky

    Prof. Jaroslav Herden is one of the outstanding personality of the Czech musical pedagogy. He is the author of conception of pedagogically guided listening to music at school. Characteristic feature of this conception is active perception of musical works, searching of parallels between music and live, music and nature; integration of musical, literary and graphical pupils expression. Jaroslav Herden deal with the subject of pedagogical listening to music from the theoretical but also application pointof view. Pedagogical contribution has his schoolbook of listening to music in elementary schools "We pay attention and listening" (1994).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební výchova : časopis pro hudební a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní

  • ISSN

    1210-3683

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus