Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Štorchova snaha o reformu výuky dějepisu na počátku 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F10%3A50000911" target="_blank" >RIV/62690094:18440/10:50000911 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Štorchova snaha o reformu výuky dějepisu na počátku 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Štorchovo úsilí o reformu výuky dějepisu je třena zasadit do jeho snahy o novou školu. Citujme z jeho knížky Dětská farma: ?Když přijdou šestiletí caparti do školy, jsou překvapení a zaraženi novotou školního života. Veta po dětské svobodě! Ve škole se sedí, a sedí a děti poslouchají a poslouchají. Jak nedětské!? A ?Učitel ve staré škole se dokonce honosí tím, že má ve své třídě ticho jako ? v hrobě!? Své představy o smyslu a způsobu školní výuky dějepisu Eduard Štorch představil ve dvou publikacích: Reforma školního dějepisu (Praha, 1905) a Nový dějepis (Zábřeh, 1908). V roce 1929 Eduard ŠTORCH (1878 ? 1956) vydal sociálně-pedagogickou knížku Dětská farma, ve které shrnul své představy o moderní pedagogice. A i do tohoto prostředí zasadil školní výukudějepisu, která by se měla stát součástí ?bloku? zreformované výuky společně s výukou zeměpisu a přírodopisu. Chceme-li se tedy dobrat Štorchových představ o dějepisné výuce, musíme si odpovědět na tři otázky: Jak Štorch nahlíží na žáka?

  • Název v anglickém jazyce

    ŠTORCH´S ENDEAVOUR FOR A REFORM IN HISTORY TEACHING IN THE BEGINNING OF 20 THE CENTURY

  • Popis výsledku anglicky

    Eduard Štorch ( 1878-1956) is one of the most significant personalities of the internal reform pedagogical movement of the first half of the 20 th century. In his conceptoin of new history teaching, he tried to join principles of aktive schools with ?societal demand? of the newly established Czechoslovakia (1918). Štorch attempted to push a paedocentric perception of a pupil and his new role in teaching, and at the same time he endeavoured for a relevant change of the very content and used methods in history teaching. Štorch´s conception of history teaching fits into his efforts for a new school, it means of a school in nature with Children´s farm that he ( as a pedagogical experiment) led successfully in the 1930s on the Praque Libeň Island. As one ofonly a few reformers he strived to answer didactic question : Who do we want to teach? What do we want to teach? How do we want to teach the content ? The importace of Štorch´s considerations has not been fully appreciated by now. Neithe

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Dějiny ve škole - Škola v dějinách

  • ISBN

    978-80-86935-13-3

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    39-43

  • Počet stran knihy

    219

  • Název nakladatele

    Pedagogické muzeum J.A. Komenského

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly