Dětská farma Eduarda Štorcha a reforma meziválečného školství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F06%3A00002671" target="_blank" >RIV/62690094:18440/06:00002671 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dětská farma Eduarda Štorcha a reforma meziválečného školství
Popis výsledku v původním jazyce
Vznik samostatného Československa v roce 1918 otevřel prostor pro reformní pokusy v našem školství. Na pozadí politických změn a s oporou o poznatky o nově se prosazující obory, zejména genetiky, byly rozvíjeny snahy reformovat jak organizační podobu školského systému, tak charakter vyučovacího procesu. Do tohoto kontextu zapadá experiment Dětská farma, kterou založil a vedl učitel, spisovatel a amatérský archeolog Eduard Štorch (1878 - 1956). Dětská farma přestavuje osobitý typ ozdravné školy, v níž seŠtorch snažil o důsledný návrat ke zdravému způsobu života dle eubiotických zásad. Touto opravdovostí při naplňování výchovných principů se Dětská farma lišila od ostatních škol zahradních, event. lesních a škol v přírodě. Ideový záměr Dětské farmy se začal rodit v roce 1921, roku 1925 vlastní pokus započal a rozhodující moment nastal v roce 1926, kdy byla povolena výuka vybraných předmětů přímo na Dětské farmě. Štorchova Dětská farma pak existovala dalších osm let.
Název v anglickém jazyce
Eduard Štorch's Chldren's Farm the reformed of the Inter-War Education System
Popis výsledku anglicky
Eduard Štorch´s Chldren´s Farm on Libeň Island in Prague in the years 1925 - 1934 was an important project in curative education in Inter-War Czechoslovakia. It was here that Štorch developed his concept of educational reform. His School was designed tocare together with family for both the health and education of he child: all aspect of upbringing/education were to be harmonised in a national patriotic spirit and in close linkage with the practical needs of life. Above all, however, Štorch demanded that teaching should be gared to the health of the pupil. The reformed shool should guarantee the natural physiological conditions for the development of the child with an amphasis on correct diet, sufficient excersice in the fresh air and country style, appropriate sports, rest and protection from unhygienic conditions.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—