Pět pohledů na nadání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A10067886" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:10067886 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pět pohledů na nadání
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie shrnuje současné poznatky o nadání. Popsáno je pět hledisek: nadání z teoretického hlediska (definice a teorie nadání), z neuropsychologického hlediska (současné poznatky o vztahu mezi nadáním a strukturou a činností mozku), z hlediska genderových studií (současné poznatky o vztahu mezi nadáním a pohlavím), z pedagogického hlediska (současné poznatky o vzdělávání nadaných ) a z praktického hlediska (konkrétní návrhy, jak identifikovat a rozvíjet nadané, se zaměřením na rozvoj kognitivního nadání a podporu informačního chování dětí a žáků). Monografie obsahuje výsledky vlastního výzkumu implicitních teorií nadání učitelů, jako vstupní proměnné ovlivňující informační chování v primární a preprimární edukaci, realizovaného v rámci výzkumného projektu Ready to ask?
Název v anglickém jazyce
Five perspectives on the giftedness
Popis výsledku anglicky
Monograph presents five perspectives on giftedness and talent. Described are five aspects: giftedness from the theoretical point of view (definition and theory of gifteedness and talent), the neuropsychological point of view (the current knowledge aboutthe relationship between high abilities and the structure and activities of the brain), in terms of gender studies (the present knowledge about the relationship between high abilities and gender), from an instructional point of view (the current knowledge about gifted education) and from a practical standpoint (specific suggestions on how to identify giftedness and develop talent, focusing on the development of cognitive abilities and support information behavior of children and pupils). Monograph contains the results of own research of teacher's implicit theories of giftedness, as input variables affecting information behavior in primary and pre-primary education, realized under research project GAP407/11/0426 Ready to ask?
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0426" target="_blank" >GAP407/11/0426: Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném období</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-247-3857-4
Počet stran knihy
144
Název nakladatele
Grada
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—