Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pět pohledů na nadání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A10067886" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:10067886 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pět pohledů na nadání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie shrnuje současné poznatky o nadání. Popsáno je pět hledisek: nadání z teoretického hlediska (definice a teorie nadání), z neuropsychologického hlediska (současné poznatky o vztahu mezi nadáním a strukturou a činností mozku), z hlediska genderových studií (současné poznatky o vztahu mezi nadáním a pohlavím), z pedagogického hlediska (současné poznatky o vzdělávání nadaných ) a z praktického hlediska (konkrétní návrhy, jak identifikovat a rozvíjet nadané, se zaměřením na rozvoj kognitivního nadání a podporu informačního chování dětí a žáků). Monografie obsahuje výsledky vlastního výzkumu implicitních teorií nadání učitelů, jako vstupní proměnné ovlivňující informační chování v primární a preprimární edukaci, realizovaného v rámci výzkumného projektu Ready to ask?

  • Název v anglickém jazyce

    Five perspectives on the giftedness

  • Popis výsledku anglicky

    Monograph presents five perspectives on giftedness and talent. Described are five aspects: giftedness from the theoretical point of view (definition and theory of gifteedness and talent), the neuropsychological point of view (the current knowledge aboutthe relationship between high abilities and the structure and activities of the brain), in terms of gender studies (the present knowledge about the relationship between high abilities and gender), from an instructional point of view (the current knowledge about gifted education) and from a practical standpoint (specific suggestions on how to identify giftedness and develop talent, focusing on the development of cognitive abilities and support information behavior of children and pupils). Monograph contains the results of own research of teacher's implicit theories of giftedness, as input variables affecting information behavior in primary and pre-primary education, realized under research project GAP407/11/0426 Ready to ask?

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0426" target="_blank" >GAP407/11/0426: Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném období</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-247-3857-4

  • Počet stran knihy

    144

  • Název nakladatele

    Grada

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy