Gender Differences In Attitudes To Technology In Czech Primary Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013879" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013879 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/FullTextICEEPSY2017VolumeXXXIP089.pdf" target="_blank" >http://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/FullTextICEEPSY2017VolumeXXXIP089.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.10.89" target="_blank" >10.15405/epsbs.2017.10.89</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Gender Differences In Attitudes To Technology In Czech Primary Education
Popis výsledku v původním jazyce
This paper draws attention to the issue of gender and ICT in relation to pupils’ educational abilities at Czech schools. The paper presents the current state of the addressed issue and a pilot research, which is part of a dissertation dealing with the issue from the perspective of diagnostics of differences in gender approaches to ICT concerning pupils of Czech primary schools. The aim of the paper is to outline the differences in the use of ICT and the opinions on them from the point of view of primary school pupils
Název v anglickém jazyce
Gender Differences In Attitudes To Technology In Czech Primary Education
Popis výsledku anglicky
This paper draws attention to the issue of gender and ICT in relation to pupils’ educational abilities at Czech schools. The paper presents the current state of the addressed issue and a pilot research, which is part of a dissertation dealing with the issue from the perspective of diagnostics of differences in gender approaches to ICT concerning pupils of Czech primary schools. The aim of the paper is to outline the differences in the use of ICT and the opinions on them from the point of view of primary school pupils
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The European proceedings of social and behavioural sciences
ISBN
—
ISSN
2357-1330
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
925-941
Název nakladatele
Future academy
Místo vydání
Nicosia
Místo konání akce
University of Porto, Porto
Datum konání akce
11. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000431390200089