Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proměny školy je jednou ze zásadních podmínek dalšího rozvoje naší společnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A10067938" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:10067938 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Proměny školy je jednou ze zásadních podmínek dalšího rozvoje naší společnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text pojednává o společnosti znalostí a postavení školy ní. Aby škola zvládla svoji funkci společenské instituce připravující mladou generaci pro život v budoucnosti, ve společnosti znalostí a v procesu celoživotního učení, vyžaduje větší úsilí než v letech minulých. Tuto funkci ovšem nemůže vykonávat jen škola sama. Svůj podíl na přípravě mladé generace musejí přiznat a za něj nést zodpovědnost rovněž stát, politická garnitura, veřejnost, rodiče i samotní žáci. Text prezentuje externí a interní podmínky proměny školy, které byly formulovány I. Bormann a postupně aplikovány v procesech proměny školy nejen v SRN. V textu je pregnantně akcentována role učitele, vedení škol a celé společnosti v tomto komplikovaném procesu proměny, který je zásadní pomínkou dalšího rozvoje naší společnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in the School - One of the Basic Conditions for Next Society Development

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the problem of changes in schools. School has to be an important part in the process of life long learning and has to accept changes in our modern society. The knowledge society needs a changed school. How to do it and which conditions are connected with that process is discussed in the article.Emphasized are the roles of teachers, school leadershipes and the whole society in this complicated process.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Německo-české reflexe na pozadí jazyka, literatury a didaktiky

  • ISBN

    978-80-87378-97-7

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    111-141

  • Počet stran knihy

    167

  • Název nakladatele

    P. Mervart

  • Místo vydání

    Červený Kostelec

  • Kód UT WoS kapitoly