Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Virtual World in the General Chemistry Education - Experience in Developing the Pregraduate Teachers´Competences in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A10068629" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:10068629 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18450/11:10068629 RIV/62690094:18470/11:10068629

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Virtual World in the General Chemistry Education - Experience in Developing the Pregraduate Teachers´Competences in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper the process of implementation of computer animations and simulations within the primary chemistry education is described. The research project focusing on the pre-graduate chemistry teachers´ training in the field of ICT competences is presented. The main problem appears in the meaningful application of computer animations and simulations in the phases of preparation, running and evaluation of the process of instruction. Authors provide crucial characteristics of both applications, learningactivities suitable for implementation, quality criteria and didactic recommendations. The data were collected from the direct and indirect observation and the questionnaire, and they evoke discussions on problems of the virtual world, which is steadilybeen involved in everyday life of the developing i-society.

  • Název v anglickém jazyce

    The Virtual World in the General Chemistry Education - Experience in Developing the Pregraduate Teachers´Competences in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper the process of implementation of computer animations and simulations within the primary chemistry education is described. The research project focusing on the pre-graduate chemistry teachers´ training in the field of ICT competences is presented. The main problem appears in the meaningful application of computer animations and simulations in the phases of preparation, running and evaluation of the process of instruction. Authors provide crucial characteristics of both applications, learningactivities suitable for implementation, quality criteria and didactic recommendations. The data were collected from the direct and indirect observation and the questionnaire, and they evoke discussions on problems of the virtual world, which is steadilybeen involved in everyday life of the developing i-society.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    i-Society 2011 : international conference : proceedings

  • ISBN

    978-0-9564263-8-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    393-397

  • Název nakladatele

    Infonomics society

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    London, UK

  • Datum konání akce

    27. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku