The Virtual World in the General Chemistry Education - Experience in Developing the Pregraduate Teachers´Competences in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A10068629" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:10068629 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18450/11:10068629 RIV/62690094:18470/11:10068629
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Virtual World in the General Chemistry Education - Experience in Developing the Pregraduate Teachers´Competences in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper the process of implementation of computer animations and simulations within the primary chemistry education is described. The research project focusing on the pre-graduate chemistry teachers´ training in the field of ICT competences is presented. The main problem appears in the meaningful application of computer animations and simulations in the phases of preparation, running and evaluation of the process of instruction. Authors provide crucial characteristics of both applications, learningactivities suitable for implementation, quality criteria and didactic recommendations. The data were collected from the direct and indirect observation and the questionnaire, and they evoke discussions on problems of the virtual world, which is steadilybeen involved in everyday life of the developing i-society.
Název v anglickém jazyce
The Virtual World in the General Chemistry Education - Experience in Developing the Pregraduate Teachers´Competences in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
In the paper the process of implementation of computer animations and simulations within the primary chemistry education is described. The research project focusing on the pre-graduate chemistry teachers´ training in the field of ICT competences is presented. The main problem appears in the meaningful application of computer animations and simulations in the phases of preparation, running and evaluation of the process of instruction. Authors provide crucial characteristics of both applications, learningactivities suitable for implementation, quality criteria and didactic recommendations. The data were collected from the direct and indirect observation and the questionnaire, and they evoke discussions on problems of the virtual world, which is steadilybeen involved in everyday life of the developing i-society.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
i-Society 2011 : international conference : proceedings
ISBN
978-0-9564263-8-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
393-397
Název nakladatele
Infonomics society
Místo vydání
London
Místo konání akce
London, UK
Datum konání akce
27. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—