Počítačové simulace acidobazických titrací jako prostředky konstruktivisticky orientované výuky chemie na středních všeobecně vzdělávacích školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000779" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000779 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Počítačové simulace acidobazických titrací jako prostředky konstruktivisticky orientované výuky chemie na středních všeobecně vzdělávacích školách
Popis výsledku v původním jazyce
Ve výuce chemie mají modely nezastupitelné místo. Díky rozvoji ICT se do výuky pronikají modely zpracované na počítači ? animace a simulace. Příspěvek předkládá závěry didaktické analýzy souboru výukových počítačových animací a simulací, které jsou tematicky zaměřené na acidobazické titrace a jsou dostupné online. Didaktická analýza byla zaměřena především na prvky názornosti, řízení učebních aktivit a interaktivity aplikací. Na základě provedené didaktické analýzy jsme zkoumané aplikace roztřídili do tří typových skupin s různým potenciálem pro výuku chemie: 1. Simulace provedení experimentů. 2. Generátor titračních křivek. 3. Prezentace jedné titrace. Následným krokem ve výzkumném projektu je expertní evaluace třech aplikací vybraných z každé kategorie odborníky z řad učitelů a didaktiků chemie a analytických chemiků. Expertní evaluaci provádíme metodou Delphi ve dvou kolech. Pilotní šetření ukázalo, že shoda mezi hodnotiteli v hodnocení aplikací z kategorie 1 a 3 je výrazně vyšší ne
Název v anglickém jazyce
Computer simulations of acid-base titration as a tool of constructivist-oriented chemistry education at secondary school
Popis výsledku anglicky
The Chemistry instruction is firmly relates to using models in general. The development of ICT allowed to integrate the use of computer models in teaching. The article presents the conclusions of didactic analysis of a sample of educational computer animations and simulations which are thematically focused on acid-base titration and are available online. Educational animations and simulations were analyzed from three points of view ? Clearness of the application, Process of controlling the learner?s cognitive activity and Interactivity of the application. Resulting from the didactic analysis the applications can be divided to three categories ? 1. Simulators of experiments, 2. Generators of titration curves according to the user?s choice and 3. Presentation of one titration. Next step in the research project is an expert evaluation of three applications selected from each category. Experts are teachers and didactians of chemistry and analytical chemists. Expert evaluation is performed
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and communication technology in education 2012
ISBN
978-80-7464-136-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
137-154
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhošťem
Datum konání akce
11. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—