Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Počítačové simulace acidobazických titrací jako prostředky konstruktivisticky orientované výuky chemie na středních všeobecně vzdělávacích školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000779" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000779 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Počítačové simulace acidobazických titrací jako prostředky konstruktivisticky orientované výuky chemie na středních všeobecně vzdělávacích školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ve výuce chemie mají modely nezastupitelné místo. Díky rozvoji ICT se do výuky pronikají modely zpracované na počítači ? animace a simulace. Příspěvek předkládá závěry didaktické analýzy souboru výukových počítačových animací a simulací, které jsou tematicky zaměřené na acidobazické titrace a jsou dostupné online. Didaktická analýza byla zaměřena především na prvky názornosti, řízení učebních aktivit a interaktivity aplikací. Na základě provedené didaktické analýzy jsme zkoumané aplikace roztřídili do tří typových skupin s různým potenciálem pro výuku chemie: 1. Simulace provedení experimentů. 2. Generátor titračních křivek. 3. Prezentace jedné titrace. Následným krokem ve výzkumném projektu je expertní evaluace třech aplikací vybraných z každé kategorie odborníky z řad učitelů a didaktiků chemie a analytických chemiků. Expertní evaluaci provádíme metodou Delphi ve dvou kolech. Pilotní šetření ukázalo, že shoda mezi hodnotiteli v hodnocení aplikací z kategorie 1 a 3 je výrazně vyšší ne

  • Název v anglickém jazyce

    Computer simulations of acid-base titration as a tool of constructivist-oriented chemistry education at secondary school

  • Popis výsledku anglicky

    The Chemistry instruction is firmly relates to using models in general. The development of ICT allowed to integrate the use of computer models in teaching. The article presents the conclusions of didactic analysis of a sample of educational computer animations and simulations which are thematically focused on acid-base titration and are available online. Educational animations and simulations were analyzed from three points of view ? Clearness of the application, Process of controlling the learner?s cognitive activity and Interactivity of the application. Resulting from the didactic analysis the applications can be divided to three categories ? 1. Simulators of experiments, 2. Generators of titration curves according to the user?s choice and 3. Presentation of one titration. Next step in the research project is an expert evaluation of three applications selected from each category. Experts are teachers and didactians of chemistry and analytical chemists. Expert evaluation is performed

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and communication technology in education 2012

  • ISBN

    978-80-7464-136-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    137-154

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhošťem

  • Datum konání akce

    11. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku