Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Virtual World in Early Science Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F11%3A43865377" target="_blank" >RIV/62690094:18470/11:43865377 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Virtual World in Early Science Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper the process of implementation of computer animations and simulations within the early chemistry education and chemistry teachers training is described. The research project focusing on the pre-graduate chemistry teachers´ training in the field of ICT competences and on the learner?s ability to use simulation or real experiment is presented. The main problem appears in the meaningful application of computer animations and simulations in the phases of preparation, running and evaluation of the process of instruction. Authors provide crucial characteristics of both applications, learning activities suitable for implementation, quality criteria and didactic recommendations. The data were collected from the direct and indirect observation and the questionnaire, and they evoke discussions on problems of the virtual world, which is steadily been involved in everyday life of the developing society.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Virtual World in Early Science Education

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper the process of implementation of computer animations and simulations within the early chemistry education and chemistry teachers training is described. The research project focusing on the pre-graduate chemistry teachers´ training in the field of ICT competences and on the learner?s ability to use simulation or real experiment is presented. The main problem appears in the meaningful application of computer animations and simulations in the phases of preparation, running and evaluation of the process of instruction. Authors provide crucial characteristics of both applications, learning activities suitable for implementation, quality criteria and didactic recommendations. The data were collected from the direct and indirect observation and the questionnaire, and they evoke discussions on problems of the virtual world, which is steadily been involved in everyday life of the developing society.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta universitatis Latviensis

  • ISSN

    1407-2157

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    778

  • Stát vydavatele periodika

    LV - Lotyšská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    34-40

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus