The Role of Virtual World in Early Science Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F11%3A43865377" target="_blank" >RIV/62690094:18470/11:43865377 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Role of Virtual World in Early Science Education
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper the process of implementation of computer animations and simulations within the early chemistry education and chemistry teachers training is described. The research project focusing on the pre-graduate chemistry teachers´ training in the field of ICT competences and on the learner?s ability to use simulation or real experiment is presented. The main problem appears in the meaningful application of computer animations and simulations in the phases of preparation, running and evaluation of the process of instruction. Authors provide crucial characteristics of both applications, learning activities suitable for implementation, quality criteria and didactic recommendations. The data were collected from the direct and indirect observation and the questionnaire, and they evoke discussions on problems of the virtual world, which is steadily been involved in everyday life of the developing society.
Název v anglickém jazyce
The Role of Virtual World in Early Science Education
Popis výsledku anglicky
In the paper the process of implementation of computer animations and simulations within the early chemistry education and chemistry teachers training is described. The research project focusing on the pre-graduate chemistry teachers´ training in the field of ICT competences and on the learner?s ability to use simulation or real experiment is presented. The main problem appears in the meaningful application of computer animations and simulations in the phases of preparation, running and evaluation of the process of instruction. Authors provide crucial characteristics of both applications, learning activities suitable for implementation, quality criteria and didactic recommendations. The data were collected from the direct and indirect observation and the questionnaire, and they evoke discussions on problems of the virtual world, which is steadily been involved in everyday life of the developing society.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta universitatis Latviensis
ISSN
1407-2157
e-ISSN
—
Svazek periodika
2011
Číslo periodika v rámci svazku
778
Stát vydavatele periodika
LV - Lotyšská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
34-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—