Self-evaluation of Skills in the Area of ICT in 1st Level Elementary School Teachers: Partial Research Results
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F11%3A43866432" target="_blank" >RIV/62690094:18440/11:43866432 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2011/e-pedagogium_4-2011.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2011/e-pedagogium_4-2011.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Self-evaluation of Skills in the Area of ICT in 1st Level Elementary School Teachers: Partial Research Results
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents research aimed at exploration of information and commutative technologies at primary schools in the Czech Republic. The research was aimed at work with ICT of the 1st level elementary school teachers and on self-evaluation of work skills with ICT. Younger teachers evaluace themselves better than older ones from the viewpoint of self-evaluation of skills. According to their opinion, teachers master a text processor best, followed by a programme for creating presentations and the lowest skills are demonstrated in work with a table processor.
Název v anglickém jazyce
Self-evaluation of Skills in the Area of ICT in 1st Level Elementary School Teachers: Partial Research Results
Popis výsledku anglicky
The article presents research aimed at exploration of information and commutative technologies at primary schools in the Czech Republic. The research was aimed at work with ICT of the 1st level elementary school teachers and on self-evaluation of work skills with ICT. Younger teachers evaluace themselves better than older ones from the viewpoint of self-evaluation of skills. According to their opinion, teachers master a text processor best, followed by a programme for creating presentations and the lowest skills are demonstrated in work with a table processor.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium
ISSN
1213-7499
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
92-101
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—