Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Engineering Applications of Industrial Practice in Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50000170" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50000170 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Engineering Applications of Industrial Practice in Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The use of tools for design and simulations in the process of development and technical preparation of production is characteristic of the current industrial practice. This factor requires professional skills of staff that must be acquired during the preparation at technical schools of all levels. The submitted text presents results of research concerning skills in the use of engineering-information technologies by engineering students of secondary schools and colleges in relation to the requirements ofpractice. The research was based on a qualitative analysis of 2D and 3D data of students' projects of virtual prototypes and relevant projects carried out in industry. Emphasis was put in particular on workflows with tools for design by the use of general knowledge of engineering issues. The issue is a part of a systematic approach to the teaching of vocational technical, engineering-oriented subjects.

  • Název v anglickém jazyce

    Engineering Applications of Industrial Practice in Education

  • Popis výsledku anglicky

    The use of tools for design and simulations in the process of development and technical preparation of production is characteristic of the current industrial practice. This factor requires professional skills of staff that must be acquired during the preparation at technical schools of all levels. The submitted text presents results of research concerning skills in the use of engineering-information technologies by engineering students of secondary schools and colleges in relation to the requirements ofpractice. The research was based on a qualitative analysis of 2D and 3D data of students' projects of virtual prototypes and relevant projects carried out in industry. Emphasis was put in particular on workflows with tools for design by the use of general knowledge of engineering issues. The issue is a part of a systematic approach to the teaching of vocational technical, engineering-oriented subjects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Educational technologies (EDUTE 2012) : proceedings of the 8th WSEAS international conference

  • ISBN

    978-1-61804-104-3

  • ISSN

    2227-4618

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    48-53

  • Název nakladatele

    World scientific and engineering academy and society

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Porto

  • Datum konání akce

    1. 7. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku