Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CAD visualisation in engineering education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F15%3A%231006716" target="_blank" >RIV/71226401:_____/15:#1006716 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CAD visualisation in engineering education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Computer aided teaching of mechanical design using tools for modeling and simulation reflects current demand of industrial practice for knowledge and intellectual skills of technical schools graduates. In addition to strict technical requirements on results of the design engineering tasks like digital models of virtual prototypes, one of the observed parameters is also a visual impression. Designing applications allow to use a wide range of visualization methods and application of procedures of industrial design in creating design solutions. In addition to creating outputs for subsequent phases of the product lifecycle management, this area represents also a motivational tool for students of engineering disciplines and is a refinement of strict technical requirements for the processes of engineering. Influence of implementing visualization in ongoing and final phase of design is a part of the research survey among students of engineering and information engineering fields of technical

  • Název v anglickém jazyce

    CAD visualisation in engineering education

  • Popis výsledku anglicky

    Computer aided teaching of mechanical design using tools for modeling and simulation reflects current demand of industrial practice for knowledge and intellectual skills of technical schools graduates. In addition to strict technical requirements on results of the design engineering tasks like digital models of virtual prototypes, one of the observed parameters is also a visual impression. Designing applications allow to use a wide range of visualization methods and application of procedures of industrial design in creating design solutions. In addition to creating outputs for subsequent phases of the product lifecycle management, this area represents also a motivational tool for students of engineering disciplines and is a refinement of strict technical requirements for the processes of engineering. Influence of implementing visualization in ongoing and final phase of design is a part of the research survey among students of engineering and information engineering fields of technical

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20206 - Computer hardware and architecture

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2015

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    89-95

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000358527400011