CAD visualisation in engineering education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F15%3A%231006716" target="_blank" >RIV/71226401:_____/15:#1006716 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CAD visualisation in engineering education
Popis výsledku v původním jazyce
Computer aided teaching of mechanical design using tools for modeling and simulation reflects current demand of industrial practice for knowledge and intellectual skills of technical schools graduates. In addition to strict technical requirements on results of the design engineering tasks like digital models of virtual prototypes, one of the observed parameters is also a visual impression. Designing applications allow to use a wide range of visualization methods and application of procedures of industrial design in creating design solutions. In addition to creating outputs for subsequent phases of the product lifecycle management, this area represents also a motivational tool for students of engineering disciplines and is a refinement of strict technical requirements for the processes of engineering. Influence of implementing visualization in ongoing and final phase of design is a part of the research survey among students of engineering and information engineering fields of technical
Název v anglickém jazyce
CAD visualisation in engineering education
Popis výsledku anglicky
Computer aided teaching of mechanical design using tools for modeling and simulation reflects current demand of industrial practice for knowledge and intellectual skills of technical schools graduates. In addition to strict technical requirements on results of the design engineering tasks like digital models of virtual prototypes, one of the observed parameters is also a visual impression. Designing applications allow to use a wide range of visualization methods and application of procedures of industrial design in creating design solutions. In addition to creating outputs for subsequent phases of the product lifecycle management, this area represents also a motivational tool for students of engineering disciplines and is a refinement of strict technical requirements for the processes of engineering. Influence of implementing visualization in ongoing and final phase of design is a part of the research survey among students of engineering and information engineering fields of technical
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20206 - Computer hardware and architecture
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 2015
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
89-95
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000358527400011